Sökning: "Movie analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 122 uppsatser innehållade orden Movie analysis.

  1. 1. A licence to drive, is not a licence to drive like James Bond : En kvalitativ textanalys av två bilscener från filmen Spectre, ur ett machokultursperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Dora Blidovic; Josefine Olsson; [2019]
    Nyckelord :Machokultur; män; populärkultur; James Bond; film; bilkörning;

    Sammanfattning : This study focuses on how the popular culture maintains the so called macho culture through the action character James Bond. The macho culture imposes an unhealthy demand for men to be masculine, which affects their mental health. The two longest car scenes are examined in the latest Bond movie Spectre (2015). LÄS MER

  2. 2. Tjuv, polis och bortglömda offer : En innehållsanalys av Helikopterrånet i svensk kvällspress mellan 2009 och 2010

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ); Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Rasmus Björe; Gustav Backlund; [2019]
    Nyckelord :Helicopter robbery; crime journalism; media and crime; framing theory; tabloid; Aftonbladet; Expressen; spectacular crime; police; victims; culprits;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to examine how Sweden’s two biggest tabloids, Aftonbladet and Expressen, frame spectacular crime and specifically how they covered the Helicopter robbery that occurred in 2009. We identified three main participants in the story, the police, the culprits and the victims. LÄS MER

  3. 3. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Jessica Hedström; Sara Rydhard; [2019]
    Nyckelord :Filmtourism; filmtourists; destination brands; storyline; storytelling; commercialisation; image; place identity; Filmturism; filmturister; destinationsvarumärken; storyline; storytellning; kommersialisering; image; platsidentitet;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER

  4. 4. Urban och rural maskulinitet - en diskursiv analys om manliga identiteter skildrade i rurala rum

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Mikaela Rask; [2019]
    Nyckelord :urban; rural; urban norm; maskulinitet; discourse analysis; hegemonic masulinity; Social Sciences;

    Sammanfattning : This essay aims to analyse discursive power structures between rural and urban environments and how these are expressed through character portrayals of men in rural environments. The essay will also examine whether or not a relation between the discursive power structure (between the rural and urban) and a hegemonic masculinity can be found within the source material. LÄS MER

  5. 5. Odyssea – en reserapport från en konstnärlig odyssé

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Mats Gustavii; [2018-12-17]
    Nyckelord :Music; Artistic studies; Sound; Sound design; 2001: A Space Odyssey; C. Fuglesang; J. Wingstedt; Narrative music; Space;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze and describe various sources of artistic inspiration and, inaddition, how other aspects have influenced a compositional process of which both the inclusion andexclusion of sound have been critical factors.The primary sources of inspiration are the sound designs of the science fiction movie genre; createdby humans for humans from the perspective as to how it actually sounds in space. LÄS MER