Sökning: "Multi brand store"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Multi brand store.
1. Millennials Transforming the Luxury Fashion Industry: An exploratory research about enabling a multidirectional service encounter online
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : There is a growing apparent conflict within the luxury fashion industry in regards to the service encounter. This as luxury fashion brands are reluctant to digital change in their service practices while there is a growing expectation among the ‘new’ luxury consumer of millennials for brands to adapt to more interactive and digital practices. LÄS MER
2. Brand image in multi-channel fashion companies
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Branding has become increasingly important in order to distinguish a brand from numerous competitors in the fashion industry. An effective way to differentiate the brand from others has shown to be through the brand image, which is why managers should work on sustaining a positive brand image. LÄS MER
3. Att ha sinne för mikroföretag : En kvalitativ studie om användningen av sinnesmarknadsföring i mikroföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Vetskapen om att människans fem sinnen, syn, ljud, känsel, lukt och smak, kan påverkas genom att stimuleras på olika sätt har tagits i beaktning vid utformningen av marknadsföringsverktyget kallat sinnesmarknadsföring. Sinnesmarknadsföring beskrivs som ett framväxande paradigm inom marknadsföringsområdet. LÄS MER
4. Från e-handel till butik : Hur renodlade e-handelsföretag som adderar fysiska butiker arbetar för att förmedla en enhetlig bild av varumärket
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : På senare tid har en ny trend inom multikanalförsäljning uppmärksammats, där renodlade e-handlare inser vikten av att finnas tillgängliga för kunden i flera försäljningskanaler och därför adderar en fysisk butik som försäljningskanal. Den nya trenden benämns i studien för Clicks to Bricks. LÄS MER
5. Sinnesmarknadsföring : En undersökning av dagligvarubranschens användning av sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Uppsatsen syftar till att undersöka utvecklingen av sinnesmarknadsföring genom att ta reda på hur det används av företag inom dagligvarubranschen. Metod: Studien har en kvalitativ forskningsstrategi. Fem intervjuer och tio observationer utfördes som metod i undersökningen. LÄS MER