Sökning: "Multi-cultural"
Visar resultat 6 - 10 av 77 uppsatser innehållade ordet Multi-cultural.
6. Vad säger forskningen om undervisningsstrategier i historieundervisningen i ett mångkulturellt klassrum? : Mångkulturalism, historiedidaktik & historiekanon
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Swedish society has changed since the 20th century and a classroom today looks very different. The multi - cultural society has grown and in step with the growth, one can today shed light on various obstacles and problems in the teaching of the Swedish subject of history. LÄS MER
7. Falskt alarm! Inga terrorister! : Muslimska stereotyper i svenska kriminalserier, ungdomars identitetsskapande och undervisning om islam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : The purpose of this thesis is to analyze and discuss negative stereotypes of Muslims and supposed Muslims in fictive images and theorize what impact such images have on Muslims’ concept of the self. The purpose is also to discuss what consequences this can have for the multi-cultural classroom. LÄS MER
8. Where is “Intersectionality”? A multiple case study on how development organization integrate intersectionality in their approach to reduce violence against women
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Nepal has long been recognized as a multi-cultural country with a diverse geographical area. Despite its natural beauty, Nepal is plagued by a number of social issues. Violence against women has always been an issue, exacerbated by patriarchal cultures. Several development organisations are trying to alleviate the situation. LÄS MER
9. Activating Amiralsgatan through Urban Regeneration
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Amiralsgatan, Rosengård, is a highway area in Malmö. It consists of segregated streets with no connection between them with limited social activities. Rosengård’s population is mainly immigrants, living in the Million Housing Program, hence low-wage living, which makes them segregated from the rest of Malmö. LÄS MER
10. ”Varje barn förtjänar att se sig själv som hjälte på sidorna” : En empirisk studie om mångkulturell skönlitteratur i skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Bakgrunden till denna studie är det idag mångkulturella samhället och hur media lyfter fram denna mångkulturalitet som en problematik samt hur detta speglas för barnen. Skolans syfte är att utbilda nästa generations medborgare och det är med barnen som arbetet måste börja för att få bort den idag allt större segregation som finns i samhället. LÄS MER