Sökning: "Multi-sensory approach"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Multi-sensory approach.

  1. 11. Intensivundervisning – ett multisensoriskt approach : En fallstudie av en SUM-elevs grundläggande taluppfattning under multisensorisk intensivundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Linda Berton; [2014]
    Nyckelord :SEN-students in the subject of mathematics; number sense; multi-sensory mathematic; intensive instruction; intervention and NUMICON®.; SUM-elever; taluppfattning; multisensorisk matematik; intensivundervisning; intervention och NUMICON®.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vad som sker i intensivundervisning där en SUM-elev, elev med särskilda utbildningsbehov i matematik, erbjuds multisensorisk undervisning. Vilken utveckling som sker vad gäller elevens taluppfattning, samt olika uttryck för lärande i undervisningsprocessen är också något som studeras. LÄS MER

  2. 12. Dyslexia and Foreign Language Learning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lina Knudsen; [2012]
    Nyckelord :dyslexia; foreign language learning; second language acquisition; learning disabilities; multi-sensory learning approach;

    Sammanfattning : This essay looks at the language based disorder dyslexia and how it affects students’ ability to learn a foreign language. It will look closer at the strategies and tools foreign language teachers use to tackle the problems a dyslexic student may have when learning a new language. LÄS MER

  3. 13. Att lära med många sinnen : Pedagogers erfarenheter av att arbeta med elever i gymnasiesärskolan

    Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :AnnHelen Adler Johannesson; [2011]
    Nyckelord :multi-sensory room; outdoor education; experiential learning; authentic settings; sinnliga rum; utomhuspedagogik; upplevelsebaserat lärande; autencitet;

    Sammanfattning : Syftet med mitt arbete är att ta del av pedagogers erfarenheter av att arbeta med sinnligt lärande på en gymnasiesärskola. Hur skapar pedagogerna en kreativ lärmiljö för sina elever? Använder de sig av några sinnliga lärmetoder och i så fall hur? Min metod består bl.a. LÄS MER

  4. 14. A Multi-Sensory Brand-Experience : Sensorial interplay and its impact on consumers' touch behaviour

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Elin Eriksson; Niklas Larsson; [2011]
    Nyckelord :sensory marketing; consumer behaviour; servicescape; human senses; multi-sensory brand-experience; sensory cues; styling elements;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore to what extent different styling elements can be used within a retail store and how sensorial cues can affect customers buying behaviour by creating a multi-sensory brand-experience. Further, this project aims at contributing to the development of new knowledge regarding a multi-sensory brand-experience through the performance of an experiment. LÄS MER

  5. 15. The Secret of Love: A Case of Lovemarks

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elnaz Esmailzadeh; Seda Meral; Hayriye Begüm Agilonu; [2010]
    Nyckelord :Lovemarks; Brand Relationship; Brand Love; Emotional Attachment; Emotional Branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Our aim is to provide a better understanding of the love that consumers have for their brands and which factors that have an essential role in order to be a loved brand. Methodology: We have chosen to use an iterative approach to our qualitative study. LÄS MER