Sökning: "Multi-sensory approach"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Multi-sensory approach.
11. Intensivundervisning – ett multisensoriskt approach : En fallstudie av en SUM-elevs grundläggande taluppfattning under multisensorisk intensivundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : I denna studie undersöks vad som sker i intensivundervisning där en SUM-elev, elev med särskilda utbildningsbehov i matematik, erbjuds multisensorisk undervisning. Vilken utveckling som sker vad gäller elevens taluppfattning, samt olika uttryck för lärande i undervisningsprocessen är också något som studeras. LÄS MER
12. Dyslexia and Foreign Language Learning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : This essay looks at the language based disorder dyslexia and how it affects students’ ability to learn a foreign language. It will look closer at the strategies and tools foreign language teachers use to tackle the problems a dyslexic student may have when learning a new language. LÄS MER
13. Att lära med många sinnen : Pedagogers erfarenheter av att arbeta med elever i gymnasiesärskolan
Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med mitt arbete är att ta del av pedagogers erfarenheter av att arbeta med sinnligt lärande på en gymnasiesärskola. Hur skapar pedagogerna en kreativ lärmiljö för sina elever? Använder de sig av några sinnliga lärmetoder och i så fall hur? Min metod består bl.a. LÄS MER
14. A Multi-Sensory Brand-Experience : Sensorial interplay and its impact on consumers' touch behaviour
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore to what extent different styling elements can be used within a retail store and how sensorial cues can affect customers buying behaviour by creating a multi-sensory brand-experience. Further, this project aims at contributing to the development of new knowledge regarding a multi-sensory brand-experience through the performance of an experiment. LÄS MER
15. The Secret of Love: A Case of Lovemarks
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Our aim is to provide a better understanding of the love that consumers have for their brands and which factors that have an essential role in order to be a loved brand. Methodology: We have chosen to use an iterative approach to our qualitative study. LÄS MER