Sökning: "Multi-sided platforms"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Multi-sided platforms.
1. Dominansmissbruk och digitala plattformar : En studie av hur artikel 102 FEUF och DMA hanterar digitala marknader, självförbehåll och utnyttjanden av insamlad data
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Dagens samhälle förändras snabbt, och digitala marknader med det. Digitaliseringen har lett till revolutionerande utvecklingar av vårt samhälle, och bakom dessa förändringar står primärt ett fåtal dominerande teknikjättar och deras plattformar. LÄS MER
2. Transaktionsplattformar i B2B-kontexter : Hur vill potentiella användare att plattformen ska se ut?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Syfte: Det övergripande syftet med uppsatsen är att förstå hur transaktionsplattformar ska lyckas i tidiga stadier. Detta genom att förstå hur en transkansaktionsplattform ska utformas för att kunna attrahera många användare. LÄS MER
3. The Gatekeepers of Heaven, a legal analysis of multi-sided platforms
Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : .... LÄS MER
4. The Influence of Market Dynamics on Business-to-Business Platform Service Pricing : A Case Study in the Spirits Industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Digitization of business has evolved business strategies and models. Companies have found new ways of value creation and consequently innovated monetization. A prominent area where this can be seen is within platform services, which lacks business-to-business research. Knowledge contribution in this area is therefore warranted. LÄS MER
5. Ready Company One : How game developers facilitate value creation in the Roblox metaverse
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The available literature presents a multitude of ways in which value creation can take place, and a near uncountable number of ways in which value creation can take place in digital contexts. However, little has been written in the way of value co-creation, or even value creation in general, in relation to the metaverse. LÄS MER