Sökning: "Multichannel shopping"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Multichannel shopping.

  1. 1. Identifying the Barriers to Pre-owned Fashion: A Consumer Perspective

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alicia Larsson; Cajsa Schoultz; [2023]
    Nyckelord :Consumer Behavior; Pre-owned Shopping; Multichannel Retail; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: This study aims to enhance the understanding of factors that discourage consumers from buying pre-owned fashion in a multichannel retail setting. Methodology: Rooted in a qualitative and exploratory method, this study is further guided by an abductive approach. LÄS MER

  2. 2. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Tilda Bondesson; Karolina Haraldsson; [2022]
    Nyckelord :Omnichannel; congruence; incongruence; utilitarian; hedonic; consumer behavior; Omnichannel; kongruens; inkongruens; utilitarisk; hedonisk; köpprocess;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER

  3. 3. E-handel ur ett omnichannel perspektiv : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jennie Andersson Döme; Alexander Larsson; Henrik Wrede; [2021]
    Nyckelord :omnichannel e-handel distributionssystem ordersystem leveranssystem;

    Sammanfattning : Omnichannel is a term that aims to clarify the customer perspective by integrating processes so the customer can interact through all available channels seamlessly. Common channels used are such as physical stores, websites or apps, where the integration of multichannel systems strives for a friction-free and a seamless shopping experience. LÄS MER

  4. 4. Integrate…then they might be all yours : A research on how Omnichannel retailing could affect customers Brand Loyalty.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erdanos Haile; Melanie Björk; [2019]
    Nyckelord :Omnichannel; Omnichannel Retailing; Customer Satisfaction; Customer Experience; Brand Loyalty; Attitudinal Loyalty; Behavioural Loyalty;

    Sammanfattning : Omnichannel has become a central part of future retailing and is expected to be implemented by multiple brands. Omnichannel is an extension of multichannel enquiring complete integration between channels. LÄS MER

  5. 5. En bransch i digital förändring : En studie om e-handelns påverkan på den svenska apoteksmarknaden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnea Josefsson; Sofia Tennander; [2019]
    Nyckelord :digitalisation; e-commerce; strategies; multichannel; the Swedish pharmacy market; digitalisering; e-handel; strategier; försäljningskanaler; svensk apoteksverksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har haft en stor påverkan på den svenska handeln. E-handeln har de senaste åren fått en ökad betydelse och präglas idag av stark tillväxt. Inom flera branscher har det därtill skett en kanalförflyttning från fysiskt till digitalt och en reduktion av fysiska butiker. LÄS MER