Sökning: "Multicultural mission"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Multicultural mission.

  1. 1. THRIVE - with heritage to sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljö

    Författare :Ralph Frühwirth; Martyna Idasiak; [2023]
    Nyckelord :urban design; architecture; landscape architecture; sustainability; portugal; lisbon; mouraria; heritage; climate change; heat waves; water management; cities; urbanity; housing; environment; local life; urban rehabilitation; green jobs; solar energy; traffic management; biodiversity; Arts and Architecture; Earth and Environmental Sciences; History and Archaeology; Social Sciences; Technology and Engineering; General Works; Science General;

    Sammanfattning : The historic urban area of Lisbon emerged during the Middle Ages and was the origin of the development of a rather small neighbourhood, Mouraria. Not only did it count as the centre of the capital, but because of Lisbon being the metropolis of the Portuguese empire, Mouraria is now home to a diverse group of people, whose culture influences its special characteristics to this day. LÄS MER

  2. 2. Health Care for All : A Qualitative Exploration of Health, Space, and Accessability in Kajiado, Kenya.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Alice Ewing; [2023]
    Nyckelord :Accessibility; Kenya; Nursing; Spatiality; Universal Health Care.; Allmän hälso- och sjukvård; Kenya; Rumslighet; Tillgänglighet; Omvårdnad.;

    Sammanfattning : Background: Health inaccessibility is a global phenomenon: as of today, askewed distribution of health care can be seen in both low- and high-incomecountries. Mostly affected are however nomadic people in Sub-Saharan Africa. LÄS MER

  3. 3. Internationalisering i den svenska förskolan : En studie om förskollärares syn på Läroplan för förskolans mål om internationalisering

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Cecilia Al-Rufeye; [2022]
    Nyckelord :Intercultural; Internationalisation; Monoculture; Multicultural mission; Preschool teachers; Interkultur; Internationalisering; Monokultur; Mångkulturellt uppdrag; Pedagoger i förskolan;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och synliggöra förskollärares upfattning om Läroplan för förskolans (Skolverket, 2018) mål om internationalisering genom de diskurser som framträder utifrån deras texter. Syftet är vidare att genom deras texter och språkbruk analysera deras uppfattningar om hur de arbetar för att uppnå detta mål. LÄS MER

  4. 4. Från hemspråk till integration : En jämförande studie av 1970-talet och 2010-talets syn på folkbibliotekets uppdrag gentemot utrikesfödda användare

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Ellinor Ahlstrand; [2022]
    Nyckelord :Public libraries; Discourse analysis; Immigrants; Refugees; Social integration; Multicultural communities; Folkbibliotek; diskursanalys; invandrare; nyanlända; integrationspolitik; mångkulturella samhällen;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to gain a greater understanding of how the public library’s mission towards foreign-born users in Sweden has reformulated and developed through time. This is done by a comparative study on official texts from the 1970s and the 2010s. LÄS MER

  5. 5. Hur lärare svarar på statsmaktens interkulturella uppdrag : En kvalitativ studie kring hur lärare upplever att undervisa i det mångkulturella klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Alexandra Afram; [2021]
    Nyckelord :Intercultural; Multicultural; Intercultural approach; Intercultural perspective; Intercultural mission; Interkulturell; Mångkulturell; Interkulturellt förhållningssätt; Interkulturellt perspektiv; Interkulturellt uppdrag;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how teachers' conditions for and experiences of teaching in a multicultural classroom and how teachers relate to the intercultural mission. To examine this purpose the study takes part in a qualitative study based on semi-structured interviews with teachers from a county in Stockholm, Sweden. LÄS MER