Sökning: "Multikanalmarknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Multikanalmarknadsföring.

  1. 1. Multikanalmarknadsföring och dess påverkan på köpprocessen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Broman; Emelie Flood; [2012]
    Nyckelord :Multikanalmarknadsföring; köpprocess; köpbeteende; konsument och lojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ge en ökad kunskap och förståelse för hur multikanalförsäljning kan förändra konsumentens köpprocess och köpbeteende samt vilka anpassningar ett företag kan göra i utformningen av sin marknadsföringsstrategi. Metod: En kvalitativ strategi med en abduktiv inriktning. LÄS MER

  2. 2. Multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag – nu och i framtiden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anna Steyner; [2006]
    Nyckelord :CRM; multikanalmarknadsföring; läkemedelsbransch;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar problemområdet rörande multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag, i nuläget och i framtiden. Syftet med uppsatsen är att identifiera de digitala kanaler som företaget ”Medikamentus” använder idag i sin marknadsföring, och vidare, att ge indikationer på möjlig utveckling för dessa kanaler samt eventuella nya kanaler för framtiden. LÄS MER