Sökning: "Multikanalmarknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Multikanalmarknadsföring.
1. Multikanalmarknadsföring och dess påverkan på köpprocessen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att ge en ökad kunskap och förståelse för hur multikanalförsäljning kan förändra konsumentens köpprocess och köpbeteende samt vilka anpassningar ett företag kan göra i utformningen av sin marknadsföringsstrategi. Metod: En kvalitativ strategi med en abduktiv inriktning. LÄS MER
2. Multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag – nu och i framtiden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Denna uppsats behandlar problemområdet rörande multikanalmarknadsföring för ett läkemedelsföretag, i nuläget och i framtiden. Syftet med uppsatsen är att identifiera de digitala kanaler som företaget ”Medikamentus” använder idag i sin marknadsföring, och vidare, att ge indikationer på möjlig utveckling för dessa kanaler samt eventuella nya kanaler för framtiden. LÄS MER