Sökning: "Multilingualism"

Visar resultat 1 - 5 av 273 uppsatser innehållade ordet Multilingualism.

  1. 1. Sju lärares arbete med translanguaging – förutsättningar och effekter

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Anna Olsson; [2021-09-23]
    Nyckelord :translanguaging; multilingualism; conditions; effects; teachers; language development;

    Sammanfattning : The overall purpose of the study is to investigate how Swedish teachers work with translanguaging. Specifically, how the teachers put the concept of translanguaging into practice and what experiences, effects and challenges that practice has resulted in. LÄS MER

  2. 2. FLERSPRÅKIGHET I EUROPA - En diskursanalys av centrala EU-dokument om språklig mångfald

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Angelica Lundeström; [2021-05-11]
    Nyckelord :Diskurs; Diskursanalys; EU-dokument; Europeiska kommissionen; Flerspråkighet; Kultur; Språkideologier; Språkpolitik;

    Sammanfattning : This thesis aims to study the European Commission's documents written aboutmultilingualism in Europe. A discourse analysis is used to explore how language used by theCommission displays their construction of arguments and the use of language ideologiesamongst other things. LÄS MER

  3. 3. Återberättarförmågan hos fem- och sexåriga en- och flerspråkiga barn med tidigt identifierad språkstörning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Lova Dahl Barre; Hanna Forslund; [2021-02-12]
    Nyckelord :Återberättande; barn; flerspråkighet; språkstörning; Bussagan; NAP; Narrative retelling; children; multilingualism; Developmental language disorder; Bus story test; NAP;

    Sammanfattning : The present study investigated narrative retelling with the Busstory test in five and six-year-old monolingual and multilingual childrenwith early identified developmental language disorder (DLD). Theparticipant’s retelling was assessed with The Bus Story Test and NarrativeAssessment Profile (NAP). LÄS MER

  4. 4. Produktion och perception av ordaccenter hos enspråkiga och flerspråkiga barn

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Sofia Lindh; Louise Smedlund; [2021-02-03]
    Nyckelord :svenska; barn; prosodi; ordaccenter; flerspråkighet; Swedish; children; prosody; word accents; multilingualism;

    Sammanfattning : The aim of the present study was to investigate the production and perception of word accents in monolingual and simultaneously multilingual children and investigate if there were any differences between production- and perception abilities depending on the participants linguistic background. The participants were 6-7 years old with typical language development, good hearing and were resident in the Gothenburg area since the age of 3 years or earlier. LÄS MER

  5. 5. Transspråkande undervisningsmetoder inom sfi : En kvalitativ studie av sfi-lärares utsagor om elevers modersmål som resurs i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Ulrika Lundqvist; [2021]
    Nyckelord :Swedish for immigrants; transilingual teaching within sfi; mother tongue as a resource within sfi; transilinguaism in adult education; translanguaging in adult education; svenska för invandrare; transspråkande inom sfi; modersmål som resurs inom sfi; transilinguaism in adult education; translanguaging in adult education;

    Sammanfattning : I Sverige talas det många olika språk utöver svenskan och officiellt råder det en flerspråkig norm där också Skolverkets styrdokument betonar vikten av att tillvarata elevens alla kompetenser. Trots det råder det i praktiken ibland en enspråkig norm inom svenskt utbildningsväsende. LÄS MER