Sökning: "Multimodal discourse analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden Multimodal discourse analysis.

  1. 1. Ludonarrative Space : En fallstudie av den Narrativa Paradoxen och spelarens upplevelse i spelet Outer Wilds

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Lisa Brun; Jesper Jildestad; [2023]
    Nyckelord :Ludonarrative; Narrative Paradox; Outer Wilds; Semiotics; Multimodality; Multimodal discourse analysis; Ludology; Narratology; Player experience;

    Sammanfattning : The inherent conflict between the predetermined nature of narrative and the freedom that interactivity allows for, has been a major point of discussion in the field of interactive storytelling for many years. The Narrative Paradox, which initially described this tension, is seemingly getting closer than ever to being solved, but a singular solution with a definite answer has not been determined. LÄS MER

  2. 2. Para är makt : En multimodal kritisk diskursanalys om den svenska gangsterrappens betydelse för maskulinitet och våld

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Wilma Norrgård; Vilma Denesfay; [2022]
    Nyckelord :MCDA; hiphop; gangsterrap; maskulinitet; våld; kriminalitet; Einár; musikvideo;

    Sammanfattning : Denna studie berör fenomenet svensk gangsterrap och ämnar att kritiskt granska innehållet som kommuniceras ut via musikvideos till samhället. Syftet är att undersöka huruvida våld samt kriminalitet i relation till maskulinitet upprätthålls inom det diskursiva fältet gangsterrap. LÄS MER

  3. 3. Nomen est Omen: Nation Branding in the Republic of Moldova through the lens of discourse

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Gianina Vulpe; [2022]
    Nyckelord :Nation branding; national identity; critical discourse analysis; discursive practice; social practice; Moldova;

    Sammanfattning : The Republic of Moldova is a relatively new state in Eastern Europe, formed as an independent country in 1991, after the fall of the Soviet Union. While nation branding efforts in Moldova are still in their infancy, the country’s tensioned historical legacy, divided identity and current discursive struggles make it a valuable, albeit highly unexplored subject for nation branding research. LÄS MER

  4. 4. Dags att ta kvinnokroppen på blodigt allvar! : En studie om svenska varumärkens diskursiva konstruktion av kvinnors menstruation och självbild

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Julia Lundgren; Clara Nordqvist; [2022]
    Nyckelord :equality; feminism; gender; marketing; media; menstruation; representation; self-image.; feminism; genus; jämställdhet; marknadsföring; menstruation; media; porträttering; självbild; varumärkesidentitet.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to find out how the female body is portrayed by Swedish brands focused on intimate care products. The focus lies on the brands Libresse and Deodoc and their marketing material on Instagram. A goal-oriented selection was carried out, based on three criteria in order to collect as much relevant material as possible. LÄS MER

  5. 5. Hips tik tok when I dance, on that demon time, she might start an Onlyfans : EN KRITISK DISKURSANALYTISK STUDIE OM DOKUMENTÄRFILMEN PORNFLUENCERS AV SVT

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Olivia Muhrén Sjölander; Beda Robertsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis examines SVTs portrayal of the platform Onlyfans and its creators in relation to its guidelines on pornographic material and gender equality, in order to uncover a possible normalization of pornography for a male audience. By doing so the article uses the method of a multimodal critical discourse analysis combined with Laura Mulvey’s theory of the male gaze and Stuart Hall’s representation to analyze the documentary film Pornfluencers. LÄS MER