Sökning: "Multimodalt arbete"
Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade orden Multimodalt arbete.
6. Elever som möts i den hybrida verkligheten : Ett utvecklingsinriktat arbete som syftar till att utveckla arbetssätt med digitala verktyg på fritidshemmet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Utvecklingsprojektet bygger på aktionsforskning som har skapats med målet att öka samlärandet i olika typer av gruppsammansättningar när elever skapar digitala animeringar med hjälp av appen Puppet Pals. Projektet har utförts på ett fritidshem med elever från förskoleklass upp till årskurs 3. LÄS MER
7. Utmaningar och möjligheter i det flerspråkiga klassrummet : En översikt av forskning om lärares arbete
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : I dagens skola förväntas elevers olika språkliga repertoarer och erfarenheter inkluderas i undervisningen vilket ställer höga krav på lärarens roll. Syftet med denna litteraturstudie är därför att undersöka vad befintlig forskning säger om hur lärare kan arbeta för att skapa inkludering i ett flerspråkigt klassrum. LÄS MER
8. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER
9. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER
10. "Oj vad vi är multimodala!" : En intervjustudie om lärares erfarenheter och arbete med multimodala texter i svenskundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lågstadielärares syn på och erfarenheter av multimodala texter i svenskundervisningen. Med detta menas hur kombinationer av flera olika uttrycksformer används i utformningen av text. LÄS MER