Sökning: "Multisensory education"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Multisensory education.
1. The Gym for everyone - A public space for physical and mental wellbeing
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : I have always been curious about the effects architecture and the built environment have on us. The special atmosphere and the ability to arouse a sense of safety and calmness, but also the negative feelings certain spaces can evoke. LÄS MER
2. Tidig läsinsats i förskoleklass : effekt av insats och elevers upplevelser
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : A prerequisite in today´s society is to be able to read and write in order to be able to develop fully into a participant community citizen. The aim of the Swedish curriculum is for the pupils to learn to read and write so that they can benefit from the education (Skolverket, 2011a). LÄS MER
3. Potentialer för det interaktiva berättandet som pedagogiskt verktyg : En utforskande kvalitativ fokusgruppsintervju, med inslag av co-design
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Denna studie undersöker interaktivt berättande och lärande på webben som medium. Syftet är att studien ska resultera i kunskap om hur man kan gå tillväga för att skapa en interaktiv berättelse som kommunicerar och lär ut till målgruppen. LÄS MER
4. Delar av det hela : En fallstudie om hur multisensoriskt material påverkar SUM-elevers grundläggande förståelse för bråkräkning.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Abstrakt Svensk titel: Delar av det hela. En fallstudie om hur multisensoriskt material påverkar SUM-elevers grundläggande förståelse för bråkräkning. English title: Part of the whole. A case study on how multisensory material affects SEN-students' basic understanding of fractions. LÄS MER
5. Att lära med många sinnen : Pedagogers erfarenheter av att arbeta med elever i gymnasiesärskolan
Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med mitt arbete är att ta del av pedagogers erfarenheter av att arbeta med sinnligt lärande på en gymnasiesärskola. Hur skapar pedagogerna en kreativ lärmiljö för sina elever? Använder de sig av några sinnliga lärmetoder och i så fall hur? Min metod består bl.a. LÄS MER