Sökning: "Multithreading"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade ordet Multithreading.

  1. 11. A Comparison of Performance & Implementation Complexity of Multithreaded Applications in Rust, Java and C++

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo Heyman; Love Brandefelt; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With computer systems increasingly relying on multithreading for increasing performance the importance of multithreaded programs also increase. In this comparative study of performance and implementation complexity, the same multithreaded key-value store database was developed in three languages: Java, Rust and C++. LÄS MER

  2. 12. Performance Considerations for the Deployment of Video Streaming Pipelines Using Containers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Michal Winiarski; [2020]
    Nyckelord :Streaming media; Docker; NFV; DPDK; Multithreading; Strömmande media; Docker; NFV; DPDK; Multitrådning;

    Sammanfattning : Cloud-based video processing is an area depending heavily on the hardware’s ability to process huge amounts of packets. Nowadays, we can observe industry drifting away from commonly used FPGAs in lieu of a more flexible software approach. LÄS MER

  3. 13. Parallelism in Go and Java : A Comparison of Performance Using Matrix Multiplication

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Tobias Andersson; Christoffer Brenden; [2018]
    Nyckelord :Goroutines; Threads; Comparison; Matrices;

    Sammanfattning : This thesis makes a comparison between the performance of Go and Java using parallelizedimplementations of the Classic Matrix Multiplication Algorithm (CMMA). The comparisonattempts to only use features for parallelization, goroutines for Go and threads for Java,while keeping other parts of the code as generic and comparable as possible to accuratelymeasure the performance during parallelization. LÄS MER

  4. 14. A Comparison of Parallel Design Patterns for Game Development

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Robin Andblom; Carl Sjöberg; [2018]
    Nyckelord :Flocking; Parallelism; Multithreading; Rendering time; Speedup; Skeletal animation; BOIDS;

    Sammanfattning : ----- .... LÄS MER

  5. 15. Teaching Concurrency in a Modern Manner, Flipped Classroom or Game-Based Learning

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Bobby Murphie; Mattias Hansen; [2018]
    Nyckelord :Teaching; Learning; Multithreading; Concurrency; Game-based learning; Flipped classroom;

    Sammanfattning : Mycket forskning har gjorts för att hitta förbättrade sätt att lära ut concurrency. Allt från visualiseringsverktyg till spel-baserad inlärning och flippat klassrum. Dock så saknas forskning som jämför metoder och modeller som lär ut concurrency. LÄS MER