Sökning: "Multithreading"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade ordet Multithreading.

  1. 16. Forward plus rendering performance using the GPU vs CPU multi-threading. : A comparative study of culling process in Forward plus

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Marcus Rahm; [2017]
    Nyckelord :Forward plus rendering; Computer graphics; Rendering; Multithreading;

    Sammanfattning : Context. The rendering techniques in games have the goal of shading the scene with as high of a quality as possible while being as efficient as possible. With more advanced tools being developed such as a compute shader. It has allowed for more efficient speed up of the shading process. LÄS MER

  2. 17. A comparative study of k nearest neighbor computations on GPUs and CPUs

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Tom-Henrik Forsberg; Johan Sundström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The problem of nearest neighbors search arises in many areas of computer science. This search could see a performance boost if implemented on a GPU, utilizing its multithreading capabilities, compared to the sequential execution on a CPU. LÄS MER

  3. 18. Analyzing Symbiosis on SMT Processors Using a Simple Co-scheduling Scheme

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för data-, elektro- och lantmäteriteknik

    Författare :Elias Lundmark; Chris Persson; [2017]
    Nyckelord :Scheduling; Co-scheduling; Multicore; Multithreading; SMT; Throughput;

    Sammanfattning : Simultanous Multithreading (SMT) är ett koncept för att möjligöra effektivare utnyttjande av processorer genom att exekvera flera trådar samtidigt på en enda processorkärna, vilket leder till att systemet kan nyttjas till större grad. Om flera trådar använder samma funktonsenheter i procesorkärnan kommer effektiviteten att minska eftersom detta är ett scenario när SMT inte kan omvandla thread-level parallelism (TLP) till instruction-level parallelism (ILP). LÄS MER

  4. 19. Performance analysis of multithreaded sorting algorithms

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datalogi och datorsystemteknik

    Författare :Henrik Nordin; Kevin Jouper; [2015]
    Nyckelord :Sorting algorithms; multithreading; time complexity; benchmarking;

    Sammanfattning : Context. Almost all of the modern computers today have a CPU withmultiple cores, providing extra computational power. In the new ageof big data, parallel execution is essential to improve the performanceto an acceptable level. With parallelisation comes new challenges thatneeds to be considered. LÄS MER

  5. 20. Performance of Physics-Driven Procedural Animation of Character Locomotion : For Bipedal and Quadrupedal Gait

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Jarl Larsson; [2015]
    Nyckelord :Procedural animation; Interactive games; Multithreading; Software performance; Civilingenjör i spel- och programvaruteknik Master of Science in Game and Software Engineering Programkod är PAACI.;

    Sammanfattning : Context. Animation of character locomotion is an important part of computer animation and games. It is a vital aspect in achieving believable behaviour and articulation for virtual characters. LÄS MER