Sökning: "Mun till mun WOM"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Mun till mun WOM.

  1. 1. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nima Kadivar; Lina Eek Branzell; [2018]
    Nyckelord :Social media influencer SMI ; Word of mouth WOM ; Instagram; Marketing; Social media; Social media influencer SMI ; Mun till mun WOM ; Instagram; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER

  2. 2. WOM awareness : A quantitative analysis of word of mouth marketing’s effects on the use of social network services

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Anton Warnhag; [2015]
    Nyckelord :social media network services advertising avoidance privacy;

    Sammanfattning : Marketing has become obsessed with word of mouth. Though long known to be important for consumer decisions, social media has put it into overdrive, providing the infrastructure to launch big campaigns that nonetheless enters people’s consciousness on a very personal level thanks to messages being passed along by friends. LÄS MER

  3. 3. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  4. 4. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet

    Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Sofia Widén; Sofia Sundkvist; [2008]
    Nyckelord :SNS; marknadsföring; WOM; word of mouth; mun-till-mun; sociala roller; nätverk; Internet; sociala forum; vänskap; etik; moral; facebook; lunarstorm;

    Sammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER