Sökning: "Mun till mun WOM"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Mun till mun WOM.
1. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER
2. WOM awareness : A quantitative analysis of word of mouth marketing’s effects on the use of social network services
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Marketing has become obsessed with word of mouth. Though long known to be important for consumer decisions, social media has put it into overdrive, providing the infrastructure to launch big campaigns that nonetheless enters people’s consciousness on a very personal level thanks to messages being passed along by friends. LÄS MER
3. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER
4. Ingen reklam tack! Men gärna Ikea-katalogen : En studie kring vad som händer när marknadsföringen kliver in i sociala forum på Internet
Magister-uppsats, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kulturSammanfattning : The social network services (SNS) on the Internet are becoming more common, and are starting to have a higher range of users, which is affecting Internet marketing. We (the authors) have a feeling that a growing online marketing within social networks could interrupt the order of social standards. LÄS MER