Sökning: "Municipal music- and culture school"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Municipal music- and culture school.
1. Kulturhus i Ösmo
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Väg 225 skär genom landskapet strax söder om Ösmo, Nynäshamn kommun. Det resulterar i att hela naturområdet kring sjöarna Västra och Östra Styran blir svårtillgängligt. Jag har velat utnyttja det svårtillgängliga genom att planera för en plats som vänder sig mot sig själv, och bort från omgivningen, för att skapa en eskapism. LÄS MER
2. Kulturskoleundervisning på skoltid : Om kulturskolornas närvaro i den obligatoriska skolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : This essay is about the municipal music and culture schools’ teaching of students during their ordinary school day in elementary schools. There is a debate going on concerning if it is according to the law or not when students leave their class to get instrumental or song lessons. LÄS MER
3. Möjliga rum för socialt kapital i El Sistema
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/ Högskolan för scen och musikSammanfattning : The study results show that children and parents develop social networks characterized by mutual trust and faith. Swedish society, with its strong public welfare system, has a high level of interpersonal trust. LÄS MER
4. Från idé till verklighet : Uppsala kommunala musikskola
Magister-uppsats, Institutionen för musikvetenskapSammanfattning : Göranzon, Ingrid: From concept to reality - Uppsala Municipal School of Music. Master thesis, 30 credits. Uppsala: Department of Musicology. 2013. LÄS MER
5. Det pianistiska lärandet på musik- och kulturskolan - Att uppnå balansen mellan musikaliskt uttryck och pianistiskt hantverk
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: The pianistic learning at the Swedish Municipal School of Music and Culture – seeking balance between musical expression and piano technique. How is it possible to design the learning of piano to piano students at the Swedish municipal school of music and culture? This question is central for this paper with the purpose to study piano pedagogues’ thoughts on requisite components for achieving balance between musical expression and pianistic technique. LÄS MER