Sökning: "Museum Education"
Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade orden Museum Education.
1. Konsten att förstå konsten : En analys av utställningskataloger från Kalmar konstmuseum 1975-1985
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyze how the Kalmar Art Museum's exhibitions use history during the period 1975-1985. This is examined in relation to previous research on how cultural policy manifests itself in Kalmar Art Museum's operations. LÄS MER
2. Vocal Requirements on the Swedish Labour Market : A cross-sectional descriptive survey study
Magister-uppsats, Uppsala universitet/LogopediSammanfattning : Det uppskattas att ungefär en tredjedel av arbetsmarknaden består av röstkrävande yrken, det vill säga yrken där rösten är ett viktigt och nödvändigt redskap för att utföra sitt arbete. Tidigare forskning har identifierat lärare, sångare och präster som yrken med röstkrävande arbetsuppgifter. LÄS MER
3. Museets möjligheter : Museet som resurs i historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Kunskapsöversikten syftar delvis till att sammanställa tidigare forskning kring hur museum och studiebesök kan användas som verktyg i undervisningen. Syftet har också varit att undersöka hur man kan använda museibesök för att stötta elever i att utveckla historisk empati. LÄS MER
4. Elevers röster om utomhusundervisning i årskurs 6 : - Inställning, lärande och argument
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Inom grundlärarprogrammet lyfts det fram att gjorda erfarenheter och upptäckter är viktiga komplement till elevers lärande. Utomhuspedagogik är ett pedagogiskt förhållningssätt som grundar sig i Deweys pragmatiska teori. LÄS MER
5. The Perceptions of Environmental History by Museum Employees : A qualitative study on museum education, history and sustainability in Belgium and Sweden
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Environmental and sustainability education is a widespread concept nowadays, with several frameworks and competencies supporting it, such as normative learning and forest schools. However, not all of these frameworks are as accessible for every teacher, since they tend to be based on a certain approach the school has to take as a whole, or personal knowledge of the teacher that might not have been acquired yet. LÄS MER