Sökning: "Museum Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Museum Marketing.

  1. 1. Unleashing the Potential: Investigating the Effects of an Extended Museum Visit Concept on Visitor Experience and Behavior : A Case Study on Using AR Technology to Extend the Museum Visit

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Shutrick; [2023]
    Nyckelord :Museum experience; Experience Economy; Extended Museum Visit; Augmented Reality; Experimental Marketing; Museiupplevelse; Upplevelseekonomi; Det Förlängda Museibesöket; Förstärkt Verklighet; Experimentell Marknadsföring;

    Sammanfattning : Museums contribute to the cultural landscape of a country. To attract visitors, museums should embrace new technology and constantly expand their offerings. LÄS MER

  2. 2. ”To Tiktok or not” : Tiktoks användbarhet hos svenska museer för att tilltala Generation Z

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Matilda Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Social media; TikTok; Generation Z; Museology; sociala medier; TikTok; Generation Z; museologi;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate to what extent Swedish museums perceives TikTok as a useful social media application to reach Generation Z (Gen Z), the essay additionally examines how young people are influenced by social media in relation to museums. To examine this, two different surveys were conducted, one dedicated to museums in Sweden, the other to Gen Z. LÄS MER

  3. 3. Instagram och länsmuseerna : En undersökning av de svenska länsmuseernas användande av Instagram

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Ellinor Vejlens; [2022]
    Nyckelord :Museology; County Museums; Social Media; Instagram; museologi; länsmuseer; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : This study examines the use of Instagram by the Swedish County Museums through the perspective of museum professionals in charge of the museums’ Instagram accounts. The purpose of the study is to find out how and why the Swedish County Museums use Instagram. LÄS MER

  4. 4. Mellan marknad och ansvar : Utbudet av produkter hos kulturarvsbutiker

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Linnea Blomberg; [2022]
    Nyckelord :Cultural heritage; Museum shops; Tourism; Authenticity Philosophy ; Branding Marketing ; Kulturarv; museibutiker; shopping; turism; autenticitet; varumärken;

    Sammanfattning : Introduction: This study investigates aspects of authenticity, branding and taste, in relation to the assortment of goods in shops affiliated with museums and cultural heritage sites. The research questions focus on the categories of products found in the shops, branding strategies and the approach and opinion of the shop regarding authenticity. LÄS MER

  5. 5. Hembygdsföreningar och deras utmaningar inom besöksnäringen : En jämförande studie om hembygdsföreningar i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Mimmi Spång; [2022]
    Nyckelord :Cultural tourism; cultural heritage; Local community association; Storytelling; Event; Kulturturism; Kulturarv; Hembygdsföreningar; Storytelling; Evenemang;

    Sammanfattning : I denna studie har hembygdsföreningar studerats utifrån deras roll inom besöksnäringen. Mer specifikt har två hembygdsföreningar i Värmland jämförts med varandra. Detta för att kunna se vilka utmaningar som finns, samt på vilka sätt historia förmedlas för att locka besökare. LÄS MER