Sökning: "Museum teachers professional role"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Museum teachers professional role.

  1. 1. En yrkesgrupp vars tid nalkas eller vars tid är förbi? En professionsstudie om museipedagogers upplevelse av sin yrkesroll och dess position inom museiverksamheter

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Jessica Åberg; [2019]
    Nyckelord :ALM; Museology; Museum teacher; Museum teachers professional role; Profession theory; Thomas Brante; ABM; Museologi; Museipedagog; Museipedagogens yrkesroll; Professionsteori; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Contemporary museological research concentrates to a greater extent on the influence of external factors by the museum institution rather than internal influencing forces. There are few studies on the employees' influence of the museum activities. LÄS MER

  2. 2. Professionell kultur-Skapande skola : En kvalitativ studie om synen, bemötandet och användandet av Skapande skola i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Johan Jonsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Children and young people's right to culture is a priority in the Government's cultural policy. Creative school was introduced in 2008 with the aim that children and youth should receive professional culture in school and increasing access to culture in all forms of expression and possibilities of their own creation, with starting points in the school curriculum. LÄS MER

  3. 3. Fritidspedagogens möte med ett museum : Fritidspedagogens uppdrag och det pedagogiska arbetet under ett studiebesök

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Karl-Mikael Seeger; [2011]
    Nyckelord :Leisure-time pedagogue; leisure-time centre; learning; study visit; museum; informal learning;

    Sammanfattning : Essay means attempt, and is a paper written based on self-experienced dilemmas, which the writer then returns to, reflect upon and discusses on the basis of literature and accepted theories. In this essay, I reflect upon my own professional role as a leisure-time pedagogue. LÄS MER