Sökning: "Music Arts Program third year"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Music Arts Program third year.

  1. 1. Instrumental orättvisa i gehörs- och musiklära

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Ludvig Ros; [2021]
    Nyckelord :Gemu-undervisning; Klaviatur; Musicerande; Musikundervisning; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; Clavier; Music Education; Music making; Music Theory Education; Educational Science; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : I will in this research investigate third year high school students view on music theory education, more specific whether the students feel there is an existing overrepresentation of the clavier in the music theory education or not. The students give their view on whether the education works for them, and if they think the lesson structure benefits a specific group of instrumentalists. LÄS MER

  2. 2. Förkroppsligat lärande: En studie om gymnasieelevers upplevelse av rörelse i rytmikundervisningen på estetiska programmet med inriktning musik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Sonja Spisska Enebjörn; [2021]
    Nyckelord :Rörelse; Kropp; Rytmikmetoden; Rytmik; Musikundervisning; Dalcroze; Body; the Eurythmic Method; Eurythmics; Music Teaching; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik; Educational Science; Music Education; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : I musikundervisning används rytmikmetoden som en helhetspedagogik för kunskapsinhämtning och för att stärka förståelse för musikteori. I rytmikmetoden är rörelse av kroppen centralt. LÄS MER

  3. 3. Musikteori i praktiken : En kvantitativ studie om i vilken utsträckning elever i åk 3 på estetiska programmet integrerar sina teoretiska kunskaper i sitt praktiska musicerande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Gustaf Lagerwall; [2011]
    Nyckelord :Ensemble; Music Arts Program third year; Music Theory; Prerequisites; Ensemble; Estetiska programmet åk3; förkunskaper; Musikteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på om och i vilken grad elever, och lärare i ensemble och musikteori, upplever att eleverna integrerar musikteori och ensemble samt ifall bakgrund i musik- eller kulturskola påverkade integrationen. Jag använde mig av en kvantitativ undersökningsmetod, det vill säga enkätundersökning i mitt datainsamlande. LÄS MER