Sökning: "Music Streaming Services"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden Music Streaming Services.

  1. 1. Andra lyssnar även på... : En kvalitativ studie om användarupplevelsen av Spotifys rekommendationssystem.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Camilla Fabricio de Barros; Julia Kinnvall; Willmer Pousette Lilja; [2023]
    Nyckelord :Rekommendationssystem; Spotify; användarupplevelse;

    Sammanfattning : The overload of content in digital services demands a way to filter the content for each individual user. The solution to this problem has come to be recommendation systems, which creates recommendations after the behavior patterns and preferences of each user. LÄS MER

  2. 2. Song Popularity Prediction with Deep Learning : Investigating predictive power of low level audio features

    Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Gustaf Holst; Jan Niia; [2023]
    Nyckelord :machine learning; deep learning; audio;

    Sammanfattning : Today streaming services are the most popular way to consume music, and with this the field of Music Information Retrieval (MIR) has exploded. Tangy market is a music investment platform and they want to use MIR techniques to estimate the value of not yet released songs. LÄS MER

  3. 3. Framing theory on music streaming platforms : How vocabulary influences the user experience

    Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Lotte van Bree; [2023]
    Nyckelord :Framing Theory; Wording Effect; User Experience; Personalization; Satisfaction; Expectations;

    Sammanfattning : Music streaming services aim to provide users with personalized content to avoid information overload and increase the user experience. Besides the recommender systems that are involved to ensure users are provided with their musical preferences, vocabulary can play a significant role in achieving personalization. LÄS MER

  4. 4. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  5. 5. Streamingtjänster och plattformsbevakning : En studie om musiklivets nya portvakt i en tid av streamad musik

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för musikvetenskap

    Författare :Philip Grunditz; [2023]
    Nyckelord :gatekeeping; streaming; music curation; algorithms; playlists; digital platforms;

    Sammanfattning : This paper examines how streaming services, with a particular focus on Spotify, have influenced music consumption through the implementation of algorithmically and humanly curated playlists and recommendation features. By placing the role of streaming services in a historical context, this paper explores streaming services as an extension of previous gatekeeping functions in the music industry. LÄS MER