Sökning: "Music"

Visar resultat 1 - 5 av 3410 uppsatser innehållade ordet Music.

  1. 1. Många bäckar små : En undersökning om hur svenska indiemusikbolag genom deras resurstillgångar fortlever inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Olle Drugge; [2021]
    Nyckelord :Indie music labels; indie capital; social capital; cultural capital; super fans;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to find out how Swedish independent music labels survive in the music industry. The study aims to examine the independent music labels based on their resource assets and how they through these assets can compete within the music market for continued survival. LÄS MER

  2. 2. “Musik är inte något man kan eller inte kan” : En studie om förskollärares självförtroende inom musikundervisning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Therese Wetterberg; Felicia Alfredsson; [2021]
    Nyckelord :Music; preeschool teacher; music education; self confidence; music didactic competens; Musik; Förskollärare; Musikundervisning; Självförtroende; Musikdidaktisk kompetens;

    Sammanfattning : I följande studie genomfördes en kombinerad kvalitativ och kvantitativ undersökning om förskollärares självförtroende i musikundervisning. Tidigare forskning belyser musikundervisning i förskolan som något väldigt betydelsefullt för barn och deras utveckling men att omfattningen i praktiken visat sig beroende av respektive förskollärares självförtroende i ämnet. LÄS MER

  3. 3. Content Marketing i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur majorbolag använder sociala medier i marknadsföringen av musik

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Jansson; Max Nilsson; Felicia Oudin; [2021]
    Nyckelord :Content Marketing; Major labels; Social Media; Segmentation; Electronic Word of Mouth; Word of Mouth; Viral Marketing; Influencer Marketing; Targeting;

    Sammanfattning : Digitalization in the music industry and the emergence of social media, has created opportunities to reach more potential music consumers. Companies are increasingly integrating through visual media such as photos and videos into their social media marketing content. LÄS MER

  4. 4. Att få göra sin röst hörd : En studie kring Community Music Therapy i Sverige

    Magister-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Oskar Kvant; [2021]
    Nyckelord :Musikterapi; Sverige; Community Music Therapy;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att utifrån ett hermeneutiskt perspektiv utforska några inom musikterapiområdet insatta personers uppfattningar om Community Music Therapy inom svensk musikterapi, utifrån frågeställningarna: Hur uppfattas det svenska musikterapilandskapet? Vilken betydelse anses inriktningen Community Music Therapy ha inom svensk musikterapi? På vilka sätt och inom vilka samhällsområden i Sverige anses CoMT kunna fylla en funktion? Uppsatsen grundar sig i hermeneutisk vetenskapsfilosofi och metoden utgörs av kvalitativa, halvstrukturerade intervjuer som analyserats utifrån tematisk analys. Resultatet består av en tre metaforiska teman: Vilse i behandlingslandskapet, med undertemana Svårt att synas och höras, Som en smygande kameleont samt En glänta dit solljuset når ner. LÄS MER

  5. 5. "...hela Sverige håller på att lära sig skånska!" : En stilistisk analys av Malmös rap- och roastbattlescener

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för musikvetenskap

    Författare :Elias Åhlander; [2021]
    Nyckelord :Rap battles; Roast battles; Performance analysis; Musicking; Malmö; Comedy.; Cultural Sciences; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This essay is based on an observation, made by the author, that the scenes in Malmö for rap battles and roast battles have actors in common. To identify and discuss why that is, the essay will conduct an aesthetic analysis and compare common tools used by rappers and comedians in the respective scenes. LÄS MER