Sökning: "Musikbolag marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Musikbolag marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring av artister på Instagram

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; Ebba Lorentzi; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; artist; marknadsföring; varumärke; musikstreaming; musikbolag; musikindustrin;

    Sammanfattning : Vi lever i ett alltmer uppkopplat samhälle och statistiken pekar mot att det kommer fortsätta i den riktningen. I och med detta bör skolan ta vara på makten som sociala medier har. LÄS MER

  2. 2. Artistens entreprenörskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; [2018]
    Nyckelord :Frilansmusiker; Artist; Marknadsföring; Entreprenör; Musikbranschen;

    Sammanfattning : Teknikens utveckling och kommersialiseringen av internet har förändrat musikindustrins spelplan. Numera är artister inte lika beroende av skivbolag som finanserar dyra studiotimmar med mera utan kan själva åstadkomma en hög inspelningskvalitet med billigare utrustning. LÄS MER

  3. 3. Det blir vad du gör det till : En studie om relationer mellan musikbolag och fans

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelie Gasslander; Emeli Johansson; Elina Sjöberg; [2015]
    Nyckelord :Music industry; fans; relations; value creation; brand; Musikindustri; fans; relationer; värdeskapande; varumärke;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och analysera hur relationer ser ut mellan musikbolag och fans och hur de olika parterna upplever dem. För att uppfylla detta syfte har vi formulerat två forskningsfrågor: Vad kan fans uppfatta som värdeskapande i en relation med musikbolagen och vilka effekter kan detta få på relationen? Vad karaktäriserar musikbolagens arbete för att skapa och utveckla relationen mellan artist och fans? Uppsatsen är ett resultat av en kvalitativ metod med en induktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. "Alla känner alla" : En studie om musikbolags relation till media

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Negin Ayoubi; Amanda Brink; [2014]
    Nyckelord :Relationer; Nätverk; Varumärken; Musikbranschen; Musikbolag; Media; Marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of our study has been to analyze the character of the interaction between music labels and media and to examine to what extent the artist brand is being considered in music labels relationship with media. This has resulted in our research question: What characterizes the large music labels relationship with media? For this study we have used a qualitative approach to achieve a deeper understanding of our chosen topic. LÄS MER

  5. 5. Musikbolags kommunikationsprocess via social media

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sabrina Bengtsson; Cecilia Wiklund; Angelica Wass Granquist; [2014]
    Nyckelord :kommunikation; kommunikationsprocess; sociala medier; Facebook; Instagram; Twitter; Spotify; Youtube; internet; musikindustrin; musikbolag;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Musikbolags kommunikationsprocess via social media Författare: Sabrina Bengtsson, Angelica Wass Granquist och Cecilia Wiklund Handledare: Joachim Timlon Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Management, Linnéuniversitetet, Hösttermin 2013-2014. Forskningsfråga Hur kommunicerar svenska musikbolag med sina kunder genom social media? Syfte Syftet med uppsatsen är att beskriva hur kommunikationsprocessen ser ut via social media, analysera hur svenska musikbolag kommunicerar via sociala medier samt ge rekommendationer till hur de på bästa sätt kan kommunicera med kunderna via de sociala medierna. LÄS MER