Sökning: "Musikplattformen"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Musikplattformen.
1. You're (Not) On Your Own, Kid. Görandet av fandom bland swifties
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka fandomen bland så kallade “swifties”, det vill säga Taylor Swift-fans. Taylor Swift är en av världens största artister och är i skrivande stund den mest streamade artisten på musikplattformen Spotify. LÄS MER
2. Spotify Wrapped : det digitala självporträttet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie som utforskar fenomenet Spotify Wrapped. Spotify Wrapped är en årlig resumé på musiken som användarna av musikplattformen Spotify har lyssnat på med statistik på användarnas mest lyssnade låtar, artister, genrer och dylikt. LÄS MER
3. ColorsxStudios och skatten vid regnbågens slut : Den mytiska marknadsföringen och det autentiska ansvaret
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : I dagens läge vill konsumenter se varumärken ta ställning i politiska och sociala diskurser och därför tenderar varumärken ofta navigera för att kunna representera sig själva som brydda om olika aktuella politiska frågor. När man ser till hur varumärken försöker ligga i linje med idéer om social rättvisa är det viktigt att notera kapitalismens roll i samhället, där det som är moraliskt ofta är bestämt eller påverkat av det som har ekonomiskt värde. LÄS MER
4. I ljudmolnet : Om identitet och ungdomskultur på Soundcloud
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Examensarbetets tre artiklar undersöker användar- och branschperspektiv på musikplattformen Soundcloud, som lanserades sent under 2008. De musikaliska konsumtionsmönstren – sätten vi lyssnar på, delar, köper, tar till oss ny musik – dikteras inte längre av en gammalmodig bolagsinriktad bransch och avståndet mellan upphovsmänniskor och konsumenter har krympt avsevärt, med en rad påföljande konsekvenser. LÄS MER
5. KVALITET — FÖR VEM? : En diskursanalys av begreppet konstnärlig kvalitet
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER