Sökning: "Musikskapande"
Visar resultat 6 - 10 av 173 uppsatser innehållade ordet Musikskapande.
6. Realism genom högtalare : En kvalitativ studie om högtalarkonfigurationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Ändamålet med denna uppsats är att undersöka hur vi kan demonstrera en mer realistisk ljudbild genom högtalaren som återskapar ljudkällan. För att få en klarare bild av hur ett realistiskt återskapande av en ljudkälla skulle kunna fungera, genomfördes ett anonymt lyssningstest med sex stycken deltagare där de via en enkät fick delge sina tankar kring vad de upplevde som den mest realistiska återgivningen av en ljudkälla. LÄS MER
7. Musikskapande i klassrummet : Hur lärare möjliggör elevers skapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka hur musiklärare arbetar med och möjliggör musikskapande på mellanstadiet i grundskolan. Utgångspunkterna har varit vilka ramar musiklärare ger för att möjliggöra elevernas utveckling samt vilken roll det sociala samspelet har i klassrummet. LÄS MER
8. Musikpedagogik i en digital utveckling : En undersökning om hur musiklärare förhåller sig till digitala verktyg för musikskapande samt hur digitala verktyg kan implementeras i musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : In today's digital age, students must develop technology skills for various purposes, including music-making. To this end, the Swedish school system has mandated that music teachers incorporate digital tools for music-making into the curriculum for primary students from 1st to 9th grade. LÄS MER
9. Konsten, kroppen och jag – en studie av aktivism i ett personligt konstnärskap
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Konsten, kroppen och jag – en studie av aktivism i ett personligt konstnärskap är, precis som titeln säger, en studie som undersöker relationen mellan aktivism och musikskapande i författarens eget personliga konstnärskap. Genom att pröva några av sina tidigare musikstycken mot en teoribildning och sedan använda analysen för att skapa något nytt ämnar författaren få bättre förståelse kring vad aktivism har för roll i deras konstnärskap. LÄS MER
10. Musiklärares perspektiv på undervisning och bedömning i och genom musikskapande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver sin undervisning och bedömning i musikskapande i grundskolan. Enligt tidigare forskning varierar undervisning och bedömning i musik beroende på flertalet faktorer. LÄS MER