Sökning: "My Kellner"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden My Kellner.

  1. 1. Reality and Subjectivity in Philip K. Dick’s Flow My Tears, The Policeman Said and The Three Stigmata of Palmer Eldritch

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Filip Rossenov Zahariev; [2021]
    Nyckelord :subjectivity; drugs; Philip K. Dick; The Three Stigmata of Palmer Eldritch; postmodernism; Flow My Tears; The Policeman Said; Chew-Z; Can-D; KR-3; Baudrillard; Hutcheon; Lyotard;

    Sammanfattning : This thesis examines the forces that affect subjectivity in two novels by the author Philip K. Dick, Flow My Tears, The Policeman Said and The Three Stigmata of Palmer Eldritch. The close reading of these two novels makes use of postmodernist theory as its theoretical foundation. LÄS MER

  2. 2. Vad uttrycktes om den nya bibliotekslagen? : En diskursanalys av de kommunala bibliotekens remissvar på nya bibliotekslagens promemoria

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Magnus Kellner; [2019]
    Nyckelord :library; municipal library; library law; discourse analysis; Sweden; the new library law.; bibliotek; kommunala bibliotek; bibliotekslagen; diskursanalys; Sverige; nya bibliotekslagen;

    Sammanfattning : While libraries are an actively supported institution in Sweden there is no distinct notion on of what their purpose should be. The purpose of this thesis is to clarify the discourse expressed in the referral responses to the memo-randum of the new library law, regarding the purpose and task of the public libraries in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Gamfication vid e-learning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Otto Fredriksson; My Kellner; [2018]
    Nyckelord :gamification; e-learning; uppfattning; motivation; element; design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar undersöka hur användare uppfattar gamifierad e-learning. För att kunna undersöka och förstå användarnas uppfattning har vi valt att gå igenom områden som exempel-vis, gamifierade element, design av gamification, gamifierad inlärning, e-learning och motivat-ion. LÄS MER