Sökning: "Näthandel"
Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade ordet Näthandel.
11. Restriktivt, impulsivt och effektivt? : En studie om hur dark patterns påverkar konsumenter vid näthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för medier och designSammanfattning : Not all designs have the user's best in mind. Dark patterns are web design whose goal is to exploit, deceive and negatively affect the consumer. Based on this, the purpose of this study is to give consumers an increased understanding of how they can be affected by dark patterns in their everyday lives. LÄS MER
12. Kvalitetssäkring inom manuell lagerhantering i handeln : Vilka medel och åtgärder kan vidtas för att förebygga fel och bristande kvalitet för lager med manuell lagerhantering?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Industriell ekonomiSammanfattning : Something that is often used in both industry and trade is inventory. In this work, a study has been conducted as to whether the industrial method The Visual Workplace can be adapted for use in retail trade industry. LÄS MER
13. Beslutsprocesser vid näthandel : Fyra narrativ
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Människor fattar inte alltid optimala och rationella beslut, och det finns olika teorier som förklarar dessa mer irrationella beslutsprocesser. Naturalistiskt beslutsfattande handlar om att undersöka hur människor faktiskt fattar beslut i verkliga situationer. LÄS MER
14. Näthandel och staden : Näthandelns påverkan på kopplingen mellan handel och offentligt liv
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Handeln har spelat en stor roll för stadens utveckling och har länge ansetts väsentligt för den sociala dimension som det offentliga livet utgör. Det senaste decenniet har handeln genomgått markanta förändringar, då näthandeln har ökat kraftigt. Detta anses vara en bidragande faktor i det minskade utbudet av butikslokaler i staden. LÄS MER
15. En ny typ av betalningslojalitet i ett digitalt paradigmskifte
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Consumer behaviour when shopping online differs from their behavior when shopping in a physical store. One contributory reason is the increasing level of consumption and range of goods online. When online shopping increases it demands the payment methods to work as expected. LÄS MER