Sökning: "Nätverkssynsättet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Nätverkssynsättet.

  1. 1. Grön logistik : En uppsats om oöverensstämmelser på transportmarknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Charlotte Hedin; Karstensdotter Kristin; [2010]
    Nyckelord :Grön logistik; transportbolag; affärsidé; involvering; mervärde; misfits;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den svenska transportmarknaden domineras idag av stora och internationella aktörer. Marknaden är mogen vilket innebär att transportbolagen måste erbjuda andra värden utöver själva transporten. Begrepp som miljö ligger långt ifrån transportsektorns grundtanke och blir därmed inget naturligt konkurrensmedel. LÄS MER

  2. 2. Tilläggstjänster för långsiktig överlevnad i svensk transportindustri

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Nordbäck; Daniel Sandström; [2010]
    Nyckelord :The transport industry; Added value; Additional Services; Loyalty; Involvement; Interaction; Relationship marketing; Price sensitivity; Transportbranschen; Mervärde; Tilläggstjänster; Lojalitet; Involvering; Interaktion; Relationsmarknadsföring; Priskänslighet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Svenska transportföretag är utsatta för hård konkurrens från utländska företag. För attkunna överleva måste de svenska transportföretagen skapa mervärde åt sina kunder. LÄS MER

  3. 3. Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Rosenberg; Maria Fri; Elisabeth Heide; [2009]
    Nyckelord :Svenska modeföretag; expansionsstrategi; butiksetablering; danska marknaden; tyska marknaden; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Svenska modeföretags expansion på den danska och tyska marknaden Seminariedatum: 16 januari 2009 Kurs: FEKK01, Examensarbete Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 hp Författare: Maria Fri, Elisabeth Heide, Julia Rosenberg Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: Svenska modeföretag, expansionsstrategi, butiksetablering, danska marknaden, tyska marknaden. Syfte: Studiens syfte är att undersöka och skapa en förståelse för medelstora svenska modeföretags tillvägagångssätt vid etableringen av egna butiker på den danska och tyska marknaden. LÄS MER

  4. 4. Telekombranschen : - Ett litet företags överlevnad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Elisabet Brynjolfsdottir; Sara Ågren; [2009]
    Nyckelord :Telekombranschen; överlevnad; mervärde; mobilt bredband;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur ett litet telekomföretag ska kunna nå långsiktig överlevnad på en konkurrensutsatt marknad. I bakgrunden framgår att det är svårt för små företag att klara sig på en konkurrensutsatt marknad då de inte har samma förutsättningar som stora företag att konkurrera med exempelvis pris. LÄS MER

  5. 5. Förändring av en kärntjänst - En undersökning utförd på Arla Foods

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anders Jakobsson; Lisa Pundurasi; [2008]
    Nyckelord :Mejeriföretag; kärntjänst; relationer; involvering; mervärde; bindningar; funktionell kvalitet; nätverk; relationsmarknadsföring; service management;

    Sammanfattning : Bakgrund: I bakgrunden framgår det att den personliga kontakten med mejeriföretagen har minskat med tiden, vilket har resulterat i ett ökat avstånd mellan mejeriföretag och kund. Samtidigt präglas branschen av hög konkurrens. Det har blivit allt viktigare att arbeta för att behålla sina befintliga kunder. LÄS MER