Sökning: "Nöjd Kund Index"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Nöjd Kund Index.

  1. 1. Bygglovsprocessens digitalisering: En undersökning av sambandet med handläggningstid och NKI

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Björn Bergman; Elin Carnebrink; [2023]
    Nyckelord :automation; building permit process; digitalization; efficiency; e-service; processing time; overall customer satisfaction index; robot; automatisering; bygglovsprocessen; digitalisering; effektivisering; e- tjänst; handläggningstid; NKI; robot;

    Sammanfattning : Rapporten syftade till att lägga en grund för hur en undersökning om digitaliseringens påverkan på handläggningstid och nöjd-kund-index, NKI, utföras i bygglovsprocessen. Bygglovsprocessen är en komplex process där olika faktorer kan påverka kvaliteten och effektiviteten i processen. LÄS MER

  2. 2. The road towards the flawless residence : A case study in process- and quality management

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Conny Andersson; David Björk; [2021]
    Nyckelord :Experience feedback; Process control; CSI; Customer Satisfaction Index; Continuous improvement; Quality control.; Erfarenhetsåterföring; processarbete; kvalitetsstyrning; NKI; förbättringsarbete.;

    Sammanfattning : This study was initiated to examine whether processes of the construction company JM ABare followed and how they can be streamlined, if the targeted goals are reached, and whenand why prescribed routines are abandoned. The study was carried out through onlinequalitative interviews with supervisors at nine examined construction projects, and withofficials within the JM AB organization. LÄS MER

  3. 3. ”De ska kunna tacka även för ett nej” : En kommuns förbättringsresa för ökad kundnöjdhet och NKI - Nöjd Kund Index för bygglov

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Alexandra Svanberg Havik; [2020]
    Nyckelord :Quality management; Trust Based Governance and Management; Total Quality Management; TQM; Satisfied Customer Index; Kvalitets- och verksamhetsutveckling; Tillitsbaserad styrning och ledning; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen; Nöjd Kund Index; NKI;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att utforska initiativ som ökar kundnöjdheten i en kommunal verksamhet. En kommun, Helsingborg, som lyckats väl i att utveckla en hög kundnöjdhet i den nationella undersökningen Nöjd Kund Index inom myndighetsområdet bygglov har studerats. LÄS MER

  4. 4. NKI - Förbättringsområden inom produktionen

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Josefin Hallman; Emma Lisa Lindblad; [2018]
    Nyckelord :NKI- Nöjd kundindex; Prognoscentret; Påverkningsfaktorer; påverkansfaktorer; Åtgärdsförslag; Bostadsproduktion; Peab AB;

    Sammanfattning : NKI står för Nöjd Kund Index och är ett nyckeltal som beskriver hur nöjd en kund är med ett företags tjänster. Flertalet byggföretag väljer att genomföra NKI-undersökningar tillsammans med sina kunder för att på så sätt få relevant återkoppling på sina bostadsprojekt. LÄS MER

  5. 5. Data Fusion for Consumer Behaviour

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Goran Dizdarevic; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis analyses different methods of data fusion by fitting a chosen number of statistical models to empirical consumer data and evaluating their performance in terms of a selection of performance measures. The main purpose of the models is to predict business related consumer variables. LÄS MER