Sökning: "NEDC"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet NEDC.
1. Development of Friction/Blended Braking Capability for an Electric Driveline Model for Multi-Scale Road-Cargo Simulations
Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesignSammanfattning : This thesis focuses on the critical development of friction and blended braking capabilities for an electric driveline model intended for multiscale road-cargo simulations. In the rapidly evolving landscape of transportation, electric driveline technology has emerged as a key player in achieving sustainability and efficiency goals. LÄS MER
2. Implementing method for conducting Real Driving Emission (RDE)
Master-uppsats, KTH/Kraft- och värmeteknologiSammanfattning : Det här projektet handlar om att utveckla en metod för real driving emission (RDE). RDE är ett komplement till Worldwide Light Duty Test Procedure (WLTP) som kommer att ersätta New European Driving Cycle (NEDC). Dessa cykler och metoder används för att mäta personbilars avgaser. LÄS MER
3. Undersökning av förutsättningar för icke-publik laddinfrastruktur
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Den här rapporten är utförd på uppdrag av Luleå Energi AB och Luleå Energi Elnät AB. Rapporten behandlar laddning av laddfordon vid företag och flerbostadshus, och syftar till att undersöka vilka behov som finns och hur tjänster kan utformas för att tillgodose dessa behov. LÄS MER
4. TRANSIENT THERMAL MODEL OF A MINIBUS' CABIN AND OPTIMIZATION OF THE AIR-CONDITIONING CONTROL STRATEGIES
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Improving the climate system of cars is important since it is the largest auxiliary load in a standard vehicle with an increase of fuel consumption by up to 20%. In Electric Vehicles (EV) the range of the car is more limited than in a fossil fueled car; furthermore there is a limited waste heat available from the EV, approximately 2-3kW at 40oC for heating and defogging in winter. LÄS MER
5. Transient thermal model of a minibus cabin and optimization of the air condition control strategies
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Improving the climate system of cars is important since it is the largest auxiliary load in a standard vehicle with an increase of fuel consumption by up to 20%. In Electric Vehicles (EV) the range of the car is more limited than in a fossil fueled car; furthermore there is a limited waste heat available from the EV, approximately 2-3kW at 40oC for heating and defogging in winter. LÄS MER