Sökning: "NIKI JENNISCHE"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden NIKI JENNISCHE.

  1. 1. H&M och COS – House of Brands eller Branded House

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Åkerblom; Niki Jennische; Per Meurling; [2008]
    Nyckelord :House of Brands; Branded House; Shadow Endorser; Brand Relationship Spectrum; H M; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Utifrån varumärkesteorier undersöka vilka konsekvenser H&M´s beslut att lansera sitt nya varumärke COS som ett fristående varumärke utan någon synlig koppling till H&M har haft på konsumenternas uppfattning om varumärkena. Vi dragit slutsatsen att konsumenterna påverkas positivt av H&M´s val att övergå till ett House of Brands och lansera COS som ett fristående varumärke. LÄS MER

  2. 2. Svenska Exportrådet i Tyskland - en studie om att skapa djupare kundrelationer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Per Meurling; Niki Jennische; [2008]
    Nyckelord :Exportrådet; Djupare kundrelationer; Nätverkseffekter; Deltamodellen; Kunduppfattat värde; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur Exportrådet i Tyskland kan skapa fördjupade kundrelationer med svenska företag som har en etablerad verksamhet i Tyskland och om detta kan leda till nätverkseffekter. För att uppnå syftet har författarna utgått ifrån en egenkomponerad teoretisk referensram och valt att genomföra en kvalitativ fallstudie med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER