Sökning: "NSD"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade ordet NSD.

  1. 11. New Service Development : of SMS-lending companies in Sweden

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Henrik Wapner; Juan Calcerrada; [2011]
    Nyckelord :innovation; new service development; barriers; SMS-lending; Sweden;

    Sammanfattning : Master Thesis Linnaeus University, School of Business and Economics, Växjö, Sweden Authors: Juan Calcerrada, Henrik Wapner Tutor: Sarah Philipson Title: New service development of SMS-lending companies in Sweden Introduction: Many customers started to get into debt from taking sms-loans during the last years with the news being highlighted in media frequently. After the financial crisis in 2008, new laws & regulations were imposed on the sms-lending companies. LÄS MER

  2. 12. Toward service orientation in manufacturing firms : Requirements and challenges for innovation and new service development process The case of Ericsson AB

    Master-uppsats, Projekt, innovationer och entreprenörskap; Tekniska högskolan

    Författare :Saeed Khanagha; Behbood-Benny Borghei; [2011]
    Nyckelord :New service development process; Service innovation; Knowledge management for services; Service typology; NSD effectiveness;

    Sammanfattning : Moving toward services business is more than just a new source of revenue for the manufacturing firms. Increased competition blended with ever increasing demands from customers makes the transition toward services an essential shift for competitiveness and survival of manufacturing companies. LÄS MER

  3. 13. Key Criteria in Project Evaluation : A study of New Service Development

    Master-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Cam Nhung Nguyen; Eriona Shtembari; [2009]
    Nyckelord :project evaluation; project control; monitoring; criteria of evaluation; service innovation; service projects; new service development;

    Sammanfattning : Project evaluation is concerned with indicators setting and performance tracking along the life of a project. It plays an essential role to the success of any project and therefore demands special attention. At the heart of this process lies a system of criteria one has to take into account when performing the evaluation. LÄS MER

  4. 14. Tjänsteutveckling i en mogen bransch

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Lepistö; Anna Randow; [2005]
    Nyckelord :kundbehov; kundtillfredsställelse; tjänstekvalitet; tjänsteutveckling; kunddriven tjänsteutveckling; nsd-modeller; branschmognad; standardiserat tjänsteutbud.; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Utifrån den teoretiska referensramen har det empiriska undersökningen av kundbehov och önskemål för tjänsteutveckling på färjelinjen mellan Strömstad och Sandefjord analyserats och diskuterats. Undersökningen visar att då de modeller för tjänsteutveckling som idag finns ofta är vidareutvecklingar av modeller för produktutveckling, innebär det att de i de flesta fall ej är implementerbara på utvecklandet av nya tjänster. LÄS MER