Sökning: "NTI-gymnasiet"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet NTI-gymnasiet.
1. Who Are Their Role Models Reflections Of Students, In Grade 1 Upper Secondary School In Sweden, Role Models In Technology.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The field of computer science and technology, having evolved from science and engineering, with a majority of men active in research or industry. To diversify the workforce and give a wider range of the next generation to actually become whatever they want, young people with all personalities and backgrounds needs to be addressed. LÄS MER
2. Att förklara det oförklarliga: : Lokalpressen och skolattackerna 2021–2022
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Problemformulering och syfte: I flera europeiska länder, men också USA, kan vi se att skolskjutningar och skolattacker är mer vanligt förekommande än i Sverige. Men även i Sverige inträffar dessa dåd. Varje dag publiceras mängder av nyhetsartiklar på lokal, regional och nationell nivå. LÄS MER
3. Student Differences in Regards to Programming Experience Beginning Upper Secondary School in Sweden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Recent changes in Swedish curriculum now involve programming to be taught in elementary school. There are different programming languages a novice programmer can learn and it can have different effects on the learning ability. LÄS MER
4. Student Difficulties Reading Code: An Evaluation of Assessment Rubric for EiPE Tasks in Secondary Education
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Recent changes in the Swedish curriculum have given programming a bigger role in the Swedish upper secondary school. As a result, more students will need to read long chunks of code, a skill teachers perceive that students have problems with. LÄS MER
5. Attraktivt läge mitt i storstaden? En fallstudie om elevers val av gymnasieskola
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Som blivande lärare har vi märkt en tendens till en stor geografisk spridning gällande var elever bor i förhållande till var de går i skolan, vilket har lett till en undran om skolans geografiska läge spelar in när eleven ska välja gymnasieskola. Denna fallstudie är gjord på Nordens Teknikerinstitut, NTI – gymnasiet Södra Hamngatan som är en friskola. LÄS MER