Sökning: "NY PRODUKT LANSERING"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden NY PRODUKT LANSERING.
1. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
2. Lösningen På ÄTA-Problematiken : En kvalitativ marknadsundersökning för B2B-applikationen DEMA
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Vi har i denna uppsats analyserat hur marknaden ser ut för Thnx Innovations nya produkt DEMA som har som syfte att förenkla ÄTA-hanteringen. Vi har gjort detta genom en kvalitativ marknadsundersökning där vi formulerat och utfört djupintervjuer med personer inom byggindustrin. LÄS MER
3. I begynnelsen av ett digitalt kretslopp : En studie om att lansera och kommunicera en digital tjänst
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problemformulering: Den digitala marknaden är expansiv, att introducera en ny produkt på marknaden är därför kritisk, lanseringen är ett avgörande moment. Lanseringen är ofta påkostad, men delges inte tillräckligt med intresse. LÄS MER
4. Produktlansering i skogsmaskinsektorn : kundvärdet av sågenheten R5500
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Utveckling av ny och effektivare skogsteknik är en del av lösningen för att möta de klimatförändringar jorden står inför. Men detta kan vara en svår uppgift. Av alla produkter som lanseras på marknaden uppskattas endast 10 % överleva. LÄS MER
5. Opinionsledarens roll vid lansering av medicintekniska produkter; analys ur ett nätverksperspektiv.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Handledare: Clara Gustafsson Nyckelord: opinionsledare, nätverksmarknadsföring, medicinteknik, industriell marknadsföring, relationsmarknadsföring Syfte: Syftet med uppsatsen är att, ur företagets perspektiv, undersöka opinionsledarens roll och vilket värde opinionsledarens bidrar med vid lanseringen av medicintekniska produkter. Avsikten är att bidra till litteraturen genom att analysera detta ur ett industriellt marknadsföringsperspektiv baserat på nätverksanalys, samt teorier kring relationsmarknadsföring och opinionsledarskap. LÄS MER