Sökning: "Nackdelar med indirekt kommunikation"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nackdelar med indirekt kommunikation.

  1. 1. Deltagande i budgetprocessen : En fallstudie om vilka faktorer som bidrar till motivation och minskar slack

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Hanna Andersson; Anna Andrésson; [2017]
    Nyckelord :Budget; budget process; participation; subordinate managers; motivation; slack; communication; personality; community and cooperation; strategic planning; personal values; Budget; budgetprocess; deltagande; underordnade chefer; motivation; slack; kommunikation; personlighet; gemenskap och samarbete; strategisk planering; personliga värderingar;

    Sammanfattning : Att skapa en budget handlar om att ta fram en prognos för framtida ekonomiska resultat både vad det gäller likviditet, resultat- och balansräkningen. Den kan ha olika syften inom ett företag och kan användas för att motivera de underordnade cheferna genom att låta dem vara delaktiga i processen då det skapas mål som leder till en belöning. LÄS MER

  2. 2. Bilders betydelse för att uppnå läsförståelse : Bilders betydelse för att uppnå läsförståelse

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Klas Appelgren; Frida Bergkvist; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka bilders betydelse för att uppnå läsförståelse ur aktörerna på marknadens perspektiv. Det som ska undersökas är hur illustratören kan utforma bilden för att påverka läsförståelsen och hur aktörerna kan påverka vilka barnböcker som finns tillgängliga för barnen. LÄS MER

  3. 3. Bloggar - det nya marknadsföringsverktyget? : En studie i vilka för- och nackdelar det finns för företag med att använda sig av den indirekta marknadsföringen i bloggar.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Öhman; Jennie Tjernström; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring bloggar;

    Sammanfattning : Vi möts dagligen av marknadsföring i olika former vart vi än befinner oss, men hur påverkas vi egentligen av den? Internet har blivit en central informationskälla för många och det tillkommer nya användare hela tiden. Ett av de senaste fenomenen på Internet är bloggar vilket har lett till att en helt ny form av marknadsföring har utvecklats, den indirekta marknadsföringen. LÄS MER

  4. 4. Monteringsritningens vara eller icke vara : - Ett utredningsarbete om samarbetet mellan konstruktör ochproduktsamordnare på Scania CV AB och användningen avmonteringsritningens som informationsbärare

    Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Carl Torstensson; Kristian Wennberg; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På Scania används idag ett antal typer av ritningar som informationsbärare mellan avdelningarsåväl som ut till externa intressenter. En av dessa ritningar är monteringsritningen. LÄS MER