Sökning: "Nackdelar stapeldiagram"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nackdelar stapeldiagram.

  1. 1. E-health usage and experiences among physiotherapists in Sweden : a pilot survey

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Avdelningen för fysioterapi

    Författare :Emma Johansson; Jill Sikström; [2022]
    Nyckelord :Digital tools; mobile apps; sensors; video consultation; websites; attitudes; rehabilitation;

    Sammanfattning : Background: The endeavour for more effective and personalised health care requires exploration and implementation of new methods. Digital technology solutions may offer increased accessibility and efficiency and have already been proven to be both time- and cost-effective. LÄS MER

  2. 2. Lärarstudenters uppfattningar om utomhuspedagogik - en kvantitativ studie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lisa Svedjeby; Sanne Andersen; [2020]
    Nyckelord :Kunskap; Lärande; Lärarstudenters uppfattningar; Naturorienterande ämnen; Undevisning; Utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Vårt examensarbete grundar sig i vad lärarstudenter har för uppfattningar om utomhuspedagogikens inverkan på skolundervisningen och på elevers lärande i de naturorienterande ämnena. Urvalet i studien består av lärarstudenter, då vi anser att de flesta forskningarna om utomhuspedagogik utgår från ett lärarperspektiv. LÄS MER

  3. 3. TAKK i förskolan? : Föräldrars och pedagogers syn på Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Lena Johansson; Kristina Ziegler-Möser; [2014]
    Nyckelord :TAKK; språkutveckling; språkstörning; Downs syndrom;

    Sammanfattning : Abstrakt Syftet med studien var att undersöka hur föräldrars och pedagogers upplevelser och erfarenheter av TAKK-metoden påverkade språkutvecklingen hos barn med språkstörning.    Frågeställningarna var: - Vilka upplevelser/erfarenheter fanns bland föräldrar och pedagoger? - Vilken betydelse hade kommunikationsmetoden för språkutvecklingen? - Vad bidrog till goda resultat? - Hur stämde våra resultat med tidigare forskning?   Vi valde att arbeta med en enkätundersökning som vi kompletterade med intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Åldersblandade klasser - bra för lärare och elever?

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Johanna Clausson; Emelie Svensson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studien är gjord för att undersöka vad lärare som arbetar åldersindelat respektive åldersblandat anser vara fördelar och nackdelar socialt och kunskapsmässigt med sin klasstyp. Vi ville också se vilka skillnader som fanns i lärarnas svar. I teoridelen tas olika forskares syn på åldersblandade klasser upp. LÄS MER