Sökning: "Nadia Khan"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nadia Khan.

  1. 1. Drömmen om den passionerade och eviga kärleken : en kvalitativ innehållsanalys av dark romance-genren på TikTok

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Nadia Khan; Nanjot Kaur; [2023]
    Nyckelord :dark romance; TikTok; sociala medier; skurk; hjälte; attraktion; fantasier; Social Sciences;

    Sammanfattning : En ny boktrend har trätt fram på sociala medier - bokgenren dark romance. Genrens typiska innehåll är bland annat kidnappning, förföljelse och tvivelaktigt samtycke. Dessa brottsliga handlingar begås av den manliga huvudpersonen mot den kvinnliga huvudkaraktären i romanen. LÄS MER

  2. 2. Den mörka sidan av K-pop-fankulturen : en netnografisk kulturanalys av sasaeng-fenomenet

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Nadia Khan; Ida Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :K-pop; Sasaeng; Fankultur; Vi och dem ; Gemenskap; Identitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det här arbetet utförs i syfte av att undersöka fankulturens användning av sociala medier, för att skapa en djupare förståelse av de kulturella normer som ligger till grund för fans identiteter och hur de förhåller sig till dessa online. När vi undersöker hur fans i K-pop-kulturen står i relation till specifika inlägg på sociala medier, vill vi belysa hur den uppfattade gemenskapen bryts, genom ett “vi och dem” identitet. LÄS MER

  3. 3. Game of Trust: Brand-generated content vs Consumer-generated advertising : A qualitative study of Arla Foods

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Cheng; Nadia Khan; [2017]
    Nyckelord :Social media advertising; Brand-generated content; Consumer-generated advertising; Trust; Purchase intention; Fast-moving consumer goods;

    Sammanfattning : This thesis studies how trust in two different types of social media advertising, brand-generated content (BGC) and consumer-generated advertising (CGA), influence Millennials purchase intention towards brands in the fast-moving consumer goods (FMCG) industry. The phenomenon of CGA has caught researchers’ interest since it is believed to influence consumers’ purchase intention by affecting their trust in the advertising. LÄS MER