Sökning: "Nadia Sahlin"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nadia Sahlin.

  1. 1. The Good Guy vs. The Bad Guy : An analysis of how American presidential inaugurations are described in British newspapers

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktik

    Författare :Nadia Sahlin; [2021]
    Nyckelord :American president inaugurations; British newspapers; linguistic tools; linguistic features; analyse of articles;

    Sammanfattning : The aim of this essay was to demonstrate whether the descriptions of Donald Trump’s inauguration 2017 differed from Joe Biden’s inauguration 2021 in three of the biggest British newspapers: The Guardian, The Independent and The Telegraph. One article from each newspaper concerning the inaugurations 2017 and 2021 was investigated. LÄS MER

  2. 2. “Be-heš gofte ke da’fe-ye dige fuska koni bebin če kāret mikonam.” : Code-switching among Persian-speaking Youths in Sweden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologi

    Författare :Nadia Sahlin; [2021]
    Nyckelord :Code-switching; bilinguals; bilingualism; minority and majority language;

    Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate code-switching at a structural level among youths in Sweden speaking Persian. According to the theoretical framework of this essay code-switching occurs at certain places in sentences and follow certain grammatical rules. LÄS MER

  3. 3. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Megan Borghede Gordon; Tinfou Nadia; Julia Sahlin Lahti; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier; image;

    Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER

  4. 4. Effekter av Aktion mot nätmobbning avseende mobbning på och utanför nätet, empati samt moraliskt disengagemang

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionen

    Författare :Nadia Nasershirzadi; Maja Sahlin Torp; [2017-06-08]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftade till att undersöka effekterna av Aktion mot nätmobbning för elever i årskurs 4 och årskurs 9. 107 elever från två interventionsskolor och 135 elever från två jämförelseskolor deltog genom att besvara en webenkät vid tre tidpunkter (förmätning, första eftermätning, andra eftermätning) om nätmobbning, mobbning i skolan, empati och moraliskt disengagemang. LÄS MER