Sökning: "Nadia Sahlin"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Nadia Sahlin.
1. The Good Guy vs. The Bad Guy : An analysis of how American presidential inaugurations are described in British newspapers
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : The aim of this essay was to demonstrate whether the descriptions of Donald Trump’s inauguration 2017 differed from Joe Biden’s inauguration 2021 in three of the biggest British newspapers: The Guardian, The Independent and The Telegraph. One article from each newspaper concerning the inaugurations 2017 and 2021 was investigated. LÄS MER
2. “Be-heš gofte ke da’fe-ye dige fuska koni bebin če kāret mikonam.” : Code-switching among Persian-speaking Youths in Sweden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : The purpose of the present study is to investigate code-switching at a structural level among youths in Sweden speaking Persian. According to the theoretical framework of this essay code-switching occurs at certain places in sentences and follow certain grammatical rules. LÄS MER
3. Influencers påverkan på marknadsföring : En kvalitativ studie om influencer marketing
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Att företag använder sig av influencers i marknadsföringssyfte blir allt mer vanligt att se. Då dagens marknadsföring har blivit ett allt mer komplext arbete med både globalisering och digitalisering, måste företag nu komma på nya och intressanta sätt att marknadsföra sig på för att nå ut till sina kunder och även för att hitta nya potentiella kunder. LÄS MER
4. Effekter av Aktion mot nätmobbning avseende mobbning på och utanför nätet, empati samt moraliskt disengagemang
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Föreliggande studie syftade till att undersöka effekterna av Aktion mot nätmobbning för elever i årskurs 4 och årskurs 9. 107 elever från två interventionsskolor och 135 elever från två jämförelseskolor deltog genom att besvara en webenkät vid tre tidpunkter (förmätning, första eftermätning, andra eftermätning) om nätmobbning, mobbning i skolan, empati och moraliskt disengagemang. LÄS MER