Sökning: "Nadja Håkansson"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nadja Håkansson.
1. BERÄTTELSEN OM OATLY - Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studien ämnar att undersöka på vilka sätt företaget Oatly använder sig av storytelling i sin audiovisuella kommunikation samt vilken övergripande kärnberättelse om företaget som skapas. Studien ämnar också att svara på huruvida Oatlys användning av storytelling kan betraktas som ett retoriskt och strategiskt kommunikationsverktyg i företagets marknadskommunikation. LÄS MER
2. Hur legitimerar svenska modeföretag CSR? : En kvalitativ studie om hur H&M Group och Nudie Jeans legitimerar CSR
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att ta reda på vilka kanaler och vilka diskursiva strategier två svenska modeföretag använder för att legitimera CSR. Företagen vi har valt att studera är H&M Group och Nudie Jeans, då vi ser att dessa två företag representerar två olika delar av branschen. LÄS MER