Sökning: "Najell"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Najell.

  1. 1. Hip-Seat för bärsele : Hopfällbart koncept av höftkudde för Najell AB

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Felix Tammert; [2020]
    Nyckelord :Baby carrier; Aid; Product development; Industrial design engineering; Hip seat; Bärsele; Barn; Hjälpmedel; Produktutveckling; Teknisk Design; Höftkudde;

    Sammanfattning : Att vara en förälder är en givande och fantastisk resa, men som många resor är den inte utan sina svårigheter. Som tur är lever vi i en tid där man kan hitta hjälp överallt i många olika former för att kunna ta sig an de svårigheter som dyker upp. LÄS MER

  2. 2. Re-design of a Baby Carrier for Intuitive and Ergonomic Use

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Michelle Chin; Marija Curic; [2019]
    Nyckelord :Najell; SleepCarrier; baby nest; harness; concept development; ergonomics; baby carrier; front carrying; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis was performed in collaboration with Najell AB with the purpose to improve their product, the SleepCarrier. The SleepCarrier can be used as a baby nest, a play mat and a soft carry cot. With the additional harness, the product can also be used as a baby carrier. LÄS MER

  3. 3. The Challenges in Entrepreneurial Brand Building

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Mason; Parjanya Holtz; [2017]
    Nyckelord :​entrepreneurial marketing; brand identity; brand image; branding; startups; Business and Economics;

    Sammanfattning : Extant research within the entrepreneurial marketing field has typically focused on the migration away from traditional marketing concepts while mostly ignoring the inclusion of branding as a fundamental principle of marketing. This paper is specifically interested in the often overlooked element of a young firm’s ability (or lack thereof) to control its brand and brand identity as perceived by its brand interest group (Mühlbacher & Hemetsberger, 2008). LÄS MER

  4. 4. Absorb it!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Denise Sandberg; Astrid Lilja; Viktoria Enhager; [2016]
    Nyckelord :Dynamiska kapabiliteter; absorptionsförmåga; öppen innovation; kunskapsanskaffning; kunskapsassimilation; kunskapstransformation; kunskapsexploatering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Absorb it! - An investigation of the four underlying capabilities of the absorptive capacity Seminariedatum: 2016-06-02 Kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå̊, 15 HP Författare: Astrid Lilja, Denise Sandberg, Viktoria Enhager Handledare: Devrim Göktepe-Hultén Nyckelord: Dynamiska kapabiliteter, absorptionsförmåga, öppen innovation, kunskapsanskaffning, kunskapsassimilation, kunskapstransformation, kunskapsexploatering Syfte: Vårt syfte med studien är att undersöka i vilken utsträckning den dynamiska kapabiliteten absorptionsförmågan med dess fyra underliggande förmågor kunskaps- anskaffning, anpassning, transformation och exploatering påverkar företags förmåga att utnyttja öppen innovation. Studien ämnar även att identifiera likheter och olikheter kring hur företag av olika storlekar absorberar öppen innovation. LÄS MER