Sökning: "Nanssi Ido"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Nanssi Ido.

  1. 1. Lärares arbete med elever i behov av särskilt stöd inom matematikundervisningen utifrån ett inkluderande perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Nanssi Ido; [2020]
    Nyckelord :Bemötande; didaktiska strategier; elever i behov av särskilt stöd; inkludering och matematikundervisning;

    Sammanfattning : Studien utgår från det sociokulturella perspektivet med fokus på två specialpedagogiska perspektiv, det kategoriska och det relationella perspektivet. Studien är en kvalitativ studie med semistrukturerade intervjuer som syftar till att undersöka hur nio matematiklärare arbetar med elever i behov av särskilt stöd inom matematikundervisningen utifrån ett inkluderande perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Matematiksvårigheter hos nyanlända elever

    Master-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Asmaa Husein; Nanssi Ido; [2010]
    Nyckelord :nyanlända elever; matematikens språk; modersmål och undervisningsmetod;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete var att undersöka svårigheterna och problemen som inträffar de nyanlända eleverna i ämnet matematik. Vi ville studera vilka orsaker som ligger bakom de olika problemen och om man kunde undvika dem samt hur lärarna arbetar för att få bättre resultat och öka den matematiska förståelsen hos eleverna. LÄS MER

  3. 3. Matematiksvårigheter hos nyanlända elever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Asmaa Husein; Nanssi Ido; [2010]
    Nyckelord :nyanlända elever; matematikens språk; modersmål och undervisningsmetod.;

    Sammanfattning :  Syftet med vårt arbete var att undersöka svårigheterna och problemen som inträffar de nyanlända eleverna i ämnet matematik. Vi ville studera vilka orsaker som ligger bakom de olika problemen och om man kunde undvika dem samt hur lärarna arbetar för att få bättre resultat och öka den matematiska förståelsen hos eleverna. LÄS MER