Sökning: "Narrativ speldesign"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Narrativ speldesign.

  1. 1. What makes a cozy game? : A study of three games considered cozy

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Alva Wäppling; Lovisa Walchshofer; Rebecka Lewin; [2022]
    Nyckelord :games; cozy games; a short hike; unpacking; gris; game genres; cozy aesthetic; spel; cozy spel; a short hike; unpacking; gris; spelgenrer; mysig estetik;

    Sammanfattning : In recent years the video game industry has seen a rise of the term “cozy games”. In an attempt to explore this new term, this thesis closely looks into three games commonly associated with the label – A Short Hike, Unpacking, and GRIS – to find the essence of what makes them be perceived as cozy. LÄS MER

  2. 2. Colours and context : A study on how colour expectations change depending on the narrative context

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Klara Pranke; Theodor Jensen; [2022]
    Nyckelord :Colour; psychology; association; narrative; games.; Färg; Psykologi; association; narrativ; spel;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to research what effect a game narrative can have on players’ colour expectations in a game scene. To answer the proposed research question a practical experiment was conducted. LÄS MER

  3. 3. Mekaniker och narrativ i harmoni

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sinon Söderlund; Rebecka Hedlund; [2022]
    Nyckelord :Ludonarrativ; speldesign; ludonarrativ dissonans; ludonarrativ harmoni; ludonarrativ design;

    Sammanfattning : Ludonarrativ är ett begrepp som används för att beskriva hur ett spels mekaniker och berättelse påverkar varandra. Despain och Ash (2016) har skapat en metod för att designa spel som är ludonarrativt harmoniska, spel där mekanikerna och berättelsen stödjer och förstärker varandra. LÄS MER

  4. 4. Narrative structure in Persona 5 : Limiting narrative paradoxes

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Liam Forsberg; Simon Östman; [2021]
    Nyckelord :player agency; narrative urgency; narrative paradox; motivation; plot bubble; Persona 5; time; spelarbehörighet; narrativets brådskande karaktär; narrativ paradox; motivation; intrigbubbla; Persona 5; tid;

    Sammanfattning : A narrative paradox occurs when the suspension of disbelief falters due to tension betweenthe urgency of the narrative and agency used by the player to pursue non-narrative activities.In this paper, we do a close reading on the video game Persona 5 to examine which elementsare utilised to limit or avoid narrative paradoxes. LÄS MER

  5. 5. Architecture as Narrative in First Person Level Design : A Reading of Mirror’s Edge Catalyst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Max Hemberg; Ludwig Josefsson; [2021]
    Nyckelord :Level design; architecture; narrative; space; video games; first-person perspective; storytelling; Mirror’s Edge Catalyst;

    Sammanfattning : The video games industry is rapidly developing as technology allows designers to create increasingly comprehensive worlds for their players to explore. Acknowledging the experience gained by architects designing similar structures for the physical world, this thesis explorescross-disciplinary research. LÄS MER