Sökning: "Natalia Moraru"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Natalia Moraru.

  1. 1. Omnichannel, vinna eller försvinna! : En studie i omnichannel koncept utifrån detaljhandelns företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Natalia Moraru; Joanna Oracz; [2014]
    Nyckelord :Omnichannel; e-commerce; buying process; modern technology; retail; pretrading; Omnichannel; e-handel; kopprocess; modern teknologi; detaljhandel; pretrading;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva samt skapa en djupare förståelse för hur tre svenska detaljföretag använder sig av omnichannel strategi. Det är även att kartlägga en rad olika faktorer som förhindrar omnichannel handel och att utreda om den kommer att utvecklas vidare. LÄS MER

  2. 2. Syns man inte på nätet, då finns man inte!

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Natalia Moraru; Anna Pavlenko; [2014]
    Nyckelord :Social Media; Hotel; Facebook; Instagram; Trip Advisor; Word of Mouth; Sociala medier; Hotellkedja; Facebook; Instagram; TripAdvisor; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ta reda på likheter och skillnader mellan stora och små hotellkedjor i sättet hur dessa marknadsför sig via sociala medier. Till detta syfte har vi arbetat mot tre frågor: Hur använder sig hotellkedjor av sociala medier i sin marknadsföring? Hur ser interaktionerna ut mellan hotell och deras följare via sociala medier? Har storleken på hotellkedjor någon betydelse i sin marknadsföring via sociala medier? Metod: För att komma mer på djupet inom ämnet har vi valt att använda en kvalitativ forskningsmetod samt en observation. LÄS MER