Sökning: "Natassja Sinik"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Natassja Sinik.

  1. 1. Jakten på e-handel inom livsmedelsbranschen - en jämförande studie mellan etablerade och nya aktörer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikaela Murray; Fanny Jörvall; Natassja Sinik; [2010]
    Nyckelord :E-handel; innovation; strategi; livsmedel; affärsmodell; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Skapa förståelse för varför livsmedelshandelns andel av e-handeln är avsevärt mindre jämfört med andra branscher samt identifiera möjliga aktörer inom livsmedelsbranschen, både etablerade och nystartade, för att sedan klargöra vilka strategier som behövs för att lyckas med e-handel för de olika aktörerna. En kvalitativ studie har gjorts utifrån en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Ompositionering av varumärken i livsmedelsbranschen - En studie av Lidls situation i Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gerard Brodin; Natassja Sinik; Tina Sanader; [2010]
    Nyckelord :Fo #776; retagsimage; fo #776; retagsprofil; ompositionering; preferenser; varuma #776; rkesstrategi.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva det eventuella gapet mellan lågprismatbutikers profil och image och undersöka vilka preferenser som finns mot livsmedelskedjor med lågprisinriktning för att minska gapet efter dessa preferenser. Studien visade att vid utebliven lönsamhet är det viktigt för företag att ta reda på konsumenternas image till företaget, vilka konsumenternas preferenser är för att sedan ändra sin profil så att den stämmer överens med vad konsumenterna önskar. LÄS MER