Sökning: "Nathalie Öhrström"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Nathalie Öhrström.

  1. 1. Företagens närvaro i sociala medier : En studie om hur användare förhåller sig till företagssidor i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hannah Öhrström; Nathalie Molin; [2014]
    Nyckelord :Social media; business pages; businesses constant presence; consumer attitudes; motivation; image; Sociala medier; företagssidor; företags ständiga närvaro; konsumentattityd; motivation; image;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur användare av sociala medier förhåller sig till, och varför de väljer att följa företagssidor i sociala medier, vad de förväntar sig av dem samt hur de upplever företagens ständiga närvaro. Vi har undersökt detta utifrån en kvalitativ ansats och har använt fokusgrupper för att samla in studiens empiriska material. LÄS MER