Sökning: "Nathalie Nagy"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Nathalie Nagy.

  1. 1. Kulturens påverkan på Vogues internationella inbound marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Sandberg; Erik Myrenfors; Nathalie Veronika Nagy; [2021]
    Nyckelord :Inbound marketing; Content marketing; Social media; Cultural dimension; Vogue; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Kulturens påverkan på internationell inbound marketing Seminar date: 2/6/2021 Course: Bachelor's Thesis in Marketing, 15 credits Supervisor: Nikos Macheridis Keywords: Inbound marketing, Content marketing, Social media, Cultural dimension, Vogue, Cultural behavior, Culture, Color psychology, Luxury fashion. Purpose: Examine whether the content of Vogue's digital articles and Vogue's Instagram posts reflect the country's culture in which Vogue operates. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisningens utveckling : En jämförelse över tid

    Magister-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathalie Nagy; Annie Svanberg; [2015]
    Nyckelord :Sustainability reporting; sustainability; CSR; GRI.; Hållbarhetsredovisning; hållbarhet; CSR; GRI.;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisning är ett relativt nytt fenomen och hur företag ska hantera detta är oklart. Denna studie fokuserar på förändringen över tid av denna typ av rapport från början på 2000-talet fram till de senast publicerade rapporterna, 2013 och 2014 i stora svenska företag. LÄS MER