Sökning: "Natural Language Understanding"

Visar resultat 11 - 15 av 154 uppsatser innehållade orden Natural Language Understanding.

  1. 11. Understanding Sales Performance Using Natural Language Processing - An experimental study evaluating rule-based algorithms in a B2B setting

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Angelica Smedberg; [2023]
    Nyckelord :NLP; Sentiment Analysis; Ruled-based algorithms; TextBlob; VADER; Naïve Bayes; Machine Learning;

    Sammanfattning : Natural Language Processing (NLP) is a branch in data science that marries artificial intelligence with linguistics. Essentially, it tries to program computers to understand human language, both spoken and written. Over the past decade, researchers have applied novel algorithms to gain a better understanding of human sentiment. LÄS MER

  2. 12. Using Social Media and Personality Predictions to Anticipate Startup Success

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistik

    Författare :Daniel Stenson; [2023]
    Nyckelord :Machine Learning; Startup Success Predictions; Founder Personalities; Natural Language Processing; Social Media Analysis; Big 5 Personality Framework; Feed-forward Neural Network; XGBoost.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis explores the potential of integrating predicted founder personalities, based on the Big 5 Personality Framework, into Machine Learning (ML) models to enhance the accuracy of early-stage startup success predictions. Leveraging Natural Language Processing (NLP) techniques, we extracted personality insights from founders' tweets, focusing on US startups funded between 2013 and 2015. LÄS MER

  3. 13. Multi-Channel Sentiment Analysis in Swedish as Basis for Marketing Decisions

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Malin Uhlander; [2023]
    Nyckelord :omni-channel marketing; sentiment analysis; Swedish; natural language processing; opinion mining;

    Sammanfattning : In today’s world, it is not enough for companies to consider any one social media channel in isolation. Instead, they must provide their customers with a unified experience across channels and consider interdependencies between channels. LÄS MER

  4. 14. Unveiling the Values of ChatGPT : An Explorative Study on Human Values in AI Systems

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Caroline Lindahl; Helin Saeid; [2023]
    Nyckelord :ChatGPT; World Values Survey; large language model; human values; machine learning; AI; generative AI; AI alignment;

    Sammanfattning : Recent technological breakthroughs in natural language processing and artificial intelligence (AI) and the subsequent release of OpenAIs generative AI system, ChatGPT, have warranted much attention from researchers and the general public alike. Some with praise, foreseeing a brighter future for all, and some predicting the end of humanity. LÄS MER

  5. 15. Kunskapsöverföringsmetoder inom järnvägsprojektering : En fallstudie av en arkitektur- och teknikkonsultkoncern

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Josefine Olsson; Björn Edlund; [2023]
    Nyckelord :Kunskap; kunskapsöverföring; kompetensbrist; järnvägsbranschen; explicit kunskap; tyst kunskap; kunskapsöverföringens viskositet; kunskapsöverföringens hastighet; kunskapshantering; socialt kapital; SECI-modellen; organisatoriskt lärande;

    Sammanfattning : Den samhällsviktiga järnvägsbranschens prognostiserade och upplevda brist på kompetens och behovet att förnya kompetensen kan komma att påverka framtida underhåll, funktion och kvalité på järnvägen. Om åtgärder inte vidtas kan det påverka infrastrukturen samt Sveriges långsiktiga tillväxt och konkurrenskraft. LÄS MER