Sökning: "Natural User Interfaces"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden Natural User Interfaces.

  1. 1. Augmented Reality for Immersive Video Conference Presentations : Enhancing Video Presentation Experiences with Visual Aid Through Augmented Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gabriel Rosenberg; [2023]
    Nyckelord :Extended Reality; Augmented Reality; Video Conferencing; Computer Vision; Natural Interaction; Natural User Interfaces; Förstärkt verklighet; videokonferenser; datorseende; naturlig interaktion; naturliga gränssnitt;

    Sammanfattning : As 3D models are increasingly used in a variety of contexts, both for entertainment in games and movies, as well as professional visualization and CAD models, there is an increased demand for collaborative tools which can be used to show these virtual artifacts efficiently. Interaction with digital 3D artifacts has long since been enabled through the use of specialized software, like CAD modeling applications and 3D rendering software; which often are extensive and require time to master and use efficiently. LÄS MER

  2. 2. Fingerbaserad navigering i virtuella 3D-miljöer : En utvärdering av fingerstyrning som alternativ till tangentbordet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Datavetenskap

    Författare :Max Grindebäck; [2023]
    Nyckelord :Leap Motion; natural user interfaces; 3D-navigation; hand tracking;

    Sammanfattning : Navigering i virtuella 3D-miljöer har varit möjligt i många år och sker vanligtvis i samband med till exempel spel och 3D-modellering. Till en persondator används nästan alltid en datormus och ett tangentbord. Musen har visats vara lätthanterlig vid rotering av vyn och kommer inte att vara fokuset i studien. LÄS MER

  3. 3. Glimmers in the Dark : Enhancing Museum Experiences Through Interaction Design at the Natural History Museum of Denmark

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Aline Zimmermann Maya Simoes; [2023]
    Nyckelord :Interaction design; installation; museum; public settings; physical interfaces; playful interaction; embodied interaction; families; children; user experience;

    Sammanfattning : In a digital and fast-paced world, museums are constantly updating their practices to support visitors’ experiences and interactive exhibits are increasingly gaining popularity. I collaborated with the Natural History Museum of Denmark to design an interactive room for their upcoming new building, specifically for the exhibit with the working title “Night in the Open Land”. LÄS MER

  4. 4. Skapa användarcentrerad design med AI-verktyg i konceptfasen : En kvalitativ litteraturstudie om användningen av AI-verktyg för att skapa användbara gränssnitt i konceptfasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Markus Bylund; Sara Holmberg; [2023]
    Nyckelord :Användarcentrerad design; Artificiell intelligens; NLP; Informationsarkitektur; Gränssnitt; Konceptfasen; Designprocessen; Maskininlärning;

    Sammanfattning : This paper examines the application of artificial intelligence (AI) in the early stages of the design process, with a specific focus on using AI to develop user-centered designs during the concept phase. The paper presents a qualitative literature study that employs cloud-based tools like Notion and Lateral to organize and categorize relevant research articles. LÄS MER

  5. 5. Exploring cognitive biases in voice-based virtual assistants

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anna Khofman; [2023]
    Nyckelord :Voice user interface; virtual assistant; natural language processing; cognitive bias;

    Sammanfattning : This paper investigates the conversational capabilities of voice-controlled virtual assistants with respect to biased questions and answers. Three commercial virtual assistants (Google Assistant, Alexa and Siri) are tested for the presence of three cognitive biases (wording, framing and confirmation) in the answers given. LÄS MER