Sökning: "Naturvetenskap i förskola"
Visar resultat 11 - 15 av 212 uppsatser innehållade orden Naturvetenskap i förskola.
11. SAMBAND MELLAN AVVIKELSER I OLIKA BYGGPROJEKTEn analys av projekt där det ekonomiska resultatet har blivit sämre än förvänta : CONNECTING DEVIATIONS IN DIFFERENT CONSTRUCTION PROJECTSAn analysis of projects where the economic results failed to meet expectations
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Projektekonomi och kostnadsstyrning är centrala delar i byggentreprenaders verksamheter. Trots att ett projekt bedöms vara estetiskt tilltalande och innehåller alla kvaliteter som har lovats till beställare, kan utfallet ändå betraktas som olyckligt för entreprenaden om kostnadenblir högre än förväntat. LÄS MER
12. “Man kan ju antingen göra det jättelätt eller jättesvårt för sig” : En kvalitativ studie om undervisning kring naturvetenskap i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare upplever undervisning i naturvetenskap. Vi har undersökt några förskollärares uppfattningar om hur deras arbetssätt är kopplat till deras utbildning, erfarenheter och intresse för ämnet, samt om det finns andra möjliga faktorer som de anser påverkar deras arbetssätt. LÄS MER
13. “Då kan utflykten bli som en musikal!” : ”En studie om hur estetiska uttrycksformer tar form i uteförskolor“
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Utomhusvistelsen har en självklar roll i förskolan idag och fördelarna med undervisningutomhus har konstaterats med eftertryck. Dock kopplas undervisning utomhus ofta till naturvetenskap, språk och matematik. LÄS MER
14. "De kommer inte ihåg allt jag säger, men de kommer ihåg allt vi gör" : Förskollärares attityder till naturvetenskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: När barn i tidig ålder får en positiv upplevelse av naturvetenskap kan det utveckla deras intresse för miljön och hur världen fungerar. Därför tycker vi att det är intressant att ta reda på hur förskollärarna ser på naturvetenskap och vilka möjligheter de anser sig erbjuda barnen. LÄS MER
15. Litteratur som undervisningsverktyg i förskolan : Undervisning av naturvetenskap med Lilla Bokbryggan som utgångspunkt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Vårt syfte med studien är att bidra med kunskap om hur förskollärare använder sig av barnlitteratur i undervisningen av naturvetenskapliga ämnen. Vi har i denna studie sett närmare på hur förskollärare undervisar om naturvetenskap med projektet Lilla Bokbryggan som utgångspunkt. LÄS MER