Sökning: "Navigerbarhet"

Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade ordet Navigerbarhet.

  1. 21. Att utforma en e-handel för kvinnor med god navigerbarhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Arun Uppugunduri; Daniella Hansen; Delmon Barkino; Emmelie Jeppsson; Ellinor Öst; Gustaf Conner; Henrik Fredriksson; Nicklas Kull; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : After conducting a survey at Linköping University it was shown that few women choose to use protein powder. The same survey also showed that only a fraction of these women possessed knowledge regarding their optimal protein consumption. A web application that sells protein and training related products were therefore developed. LÄS MER

  2. 22. Utformning av en e-butik för överproducerad mat med fokus på god navigerbarhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nils Jonsson; Lowe Nyman; Maria Davidsson; Katarina Luu; Viktor Hakegård; Oskar Berggren; Gustav Woxén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport undersöker hur en e-butik kan utvecklas för att uppnå god navigerbarhet med avseende på användarens subjektiva upplevelse. Med grund i befintlig vetenskaplig teori inom området användbarhet med fokus på navigerbarhet har en e-handelsplattform för försäljning och handel av överproducerad mat i form av matlådor utvecklats. LÄS MER

  3. 23. Utformning av en e-marknadsplats med hög användbarhet för företag inom Ung Företagsamhet och som är lättnavigerad för alla användare.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Harald Ekholm; Linus Falck; Kristin Gylseth; Fredrik Höije; Victor Kristiansson; Gustaf Sagent; Linnéa Tullin; [2018]
    Nyckelord :xpanda; navigerbarhet; användbarhet; kandidat; webbapplikation; e-marknadsplats;

    Sammanfattning : Ung Företagsamhet (UF) erbjuder ungdomar i gymnasiet möjligheten att testa på hur det är att driva ett företag under ett års tid. Enligt en enkätundersökning, som utfördes på studenter från Linköpings Universitet och på olika gymnasieskolor, framkom det att den största försäljningen av UF-produkter sker på fysiska marknadsplatser. LÄS MER

  4. 24. Baljangåvan: Omtanke på distans : Hur kan en webbapplikation som säljer enkla gåvor utformas så att den upplevs navigerbar, tillförlitlig och har en effektiv köpprocess?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Felicia Dahlström; Funnemark Eirik; Tomas Gudmundsson; Sophie Lindberg; Filip Nilsson; Marcus Olsson; Herman Svensk; Joakim Sörensen; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur en webbapplikation kan tillfredsställa behovet av att snabbt och smidigt kunna ge enklare gåvor till vänner och bekanta på Linköpings universitet. En webbapplikation utvecklades med fokus på de tre nyckelaspekterna navigerbarhet, tillförlitlighet och effektiv köpprocess. LÄS MER

  5. 25. ITREA – Utveckling av framtidens digitala annonseringsplats

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Victor Axelsson; Sebastian Bucht; Michelle Hellmark Carrasco; Gustav Fridell; Sofia Hagel; Pontus Larsson; Jonas Olaussen; Erik Ståhl; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study has investigated the development of a web application in the form of a digital marketplace for IT services. The problem statement addresses how a web application of this kind can be designed to achieve three criteria; high usability, good user experience and high credibility. LÄS MER