Sökning: "Navigerbarhet"
Visar resultat 21 - 25 av 36 uppsatser innehållade ordet Navigerbarhet.
21. Att utforma en e-handel för kvinnor med god navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : After conducting a survey at Linköping University it was shown that few women choose to use protein powder. The same survey also showed that only a fraction of these women possessed knowledge regarding their optimal protein consumption. A web application that sells protein and training related products were therefore developed. LÄS MER
22. Utformning av en e-butik för överproducerad mat med fokus på god navigerbarhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport undersöker hur en e-butik kan utvecklas för att uppnå god navigerbarhet med avseende på användarens subjektiva upplevelse. Med grund i befintlig vetenskaplig teori inom området användbarhet med fokus på navigerbarhet har en e-handelsplattform för försäljning och handel av överproducerad mat i form av matlådor utvecklats. LÄS MER
23. Utformning av en e-marknadsplats med hög användbarhet för företag inom Ung Företagsamhet och som är lättnavigerad för alla användare.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Ung Företagsamhet (UF) erbjuder ungdomar i gymnasiet möjligheten att testa på hur det är att driva ett företag under ett års tid. Enligt en enkätundersökning, som utfördes på studenter från Linköpings Universitet och på olika gymnasieskolor, framkom det att den största försäljningen av UF-produkter sker på fysiska marknadsplatser. LÄS MER
24. Baljangåvan: Omtanke på distans : Hur kan en webbapplikation som säljer enkla gåvor utformas så att den upplevs navigerbar, tillförlitlig och har en effektiv köpprocess?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur en webbapplikation kan tillfredsställa behovet av att snabbt och smidigt kunna ge enklare gåvor till vänner och bekanta på Linköpings universitet. En webbapplikation utvecklades med fokus på de tre nyckelaspekterna navigerbarhet, tillförlitlighet och effektiv köpprocess. LÄS MER
25. ITREA – Utveckling av framtidens digitala annonseringsplats
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : This study has investigated the development of a web application in the form of a digital marketplace for IT services. The problem statement addresses how a web application of this kind can be designed to achieve three criteria; high usability, good user experience and high credibility. LÄS MER